סערה ברשת

המשטרה לקחה את הנשק של האזרח שירה במחבל

האזרח שירה במחבל בפיגוע בבאר שבע, סירב לעזוב את תחנת המשטרה ללא האקדח שנלקח לבדיקה - מחשש לחייו והוא אוים; המפכ"ל הורה לבדוק את האקדח הלילה (אקטואלי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באדר ב' תשפ"ב | 22.03.22
שוטר מאיים על האזרח שדורש את נשקו (צילום: ארגון חוננו)

שני אזרחים פעלו היום (שלישי) בזירת הפיגוע הקשה בבאר שבע וירו במחבל עד שהביאו לנטרולו, אחד מהם, הגיע לתחנת המשטרה למסור עדות, ושם נלקח ממנו האקדח לבדיקה, לפי הנוהל.

אלא שהעניינים הסתבכו כאשר האזרח סירב לעזוב את התחנה - עד שיקבל בחזרה את האקדח, בשל החשש לחייו, לאחר שפורסמה תמונתו יורה במחבל.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אמר כי "‏המשטרה מסרבת להחזיר ליורה אשר נטרל את המחבל את נשקו האישי, חרף דרישתו והחשש שלו לאור העובדה שתמונתו מתנוססת בכל מקום, ואף מקום מגוריו פורסם. המשטרה התנהלה באופן לא מכבד, בכך שהפטירה אותו בכך שהוא יכול לשכור חברת אבטחה פרטית.

"היחס המחפיר שהוא זכה רק מחזק את הקושי מחוסר ההרתעה שהמשטרה מייצרת. הדברים חמורים ואנו דורשים את החזרת הנשק עוד הלילה".

מהמשטרה נמסר כי "כלי הנשק שבוצע בהם שימוש כנגד המפגע היום באירוע הטראגי נלקחו כחלק מפעולות חקירה מקובלות שבסיומן יוחזרו לבעליהם. מדובר בנוהל שגרתי בחקירה מהסוג הזה. האזרחים שינטרלו את המחבל פעלו בתושייה רבה בשטח ומנעו פיגוע קשה יותר".

עוד נמסר כי "בכל הנוגע להחזרת כלי הנשק של האזרחים שפעלו לעצירת המפגע בפיגוע היום בעיר באר שבע ברצוננו להבהיר: במשטרת ישראל משבחים את המענה האזרחי לעצירת המפגע בפיגוע הקשה שאירע היום בעיר באר שבע.

"עפ"י הוראת החוק כלי הנשק נלקחו כמקובל לביצוע בדיקות בלסטיות שהינם חלק בלתי נפרד מחקירת האירוע.
על מנת למנוע את עוגמת הנפש של האזרחים שפעלו באומץ ובנחישות, הבדיקות הנדרשות יבוצעו עוד הלילה ובסיומן כלי הנשק יוחזרו לבעליהם".

בהמשך, נמסר מהמשטרה כי "מפכ"ל המשטרה הורה להתחיל ולבצע את הבדיקות הנדרשות בכלי הנשק עוד הלילה במטרה לסיימן בזמן הקצר ביותר ולהשיב לאזרחים את נשקם בתום הבדיקה. נוסיף ונאמר שוב כי תושייתם של האזרחים מנעה פיגוע גדול יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר