טבח בבאר שבע

הנרצחות: דוריס יחבס ולורה יצחק הי"ד

דוריס יחבס הי"ד, בת ה-49 ממושב גילת, ולורה יצחק, בת 43 ואם לשלוש מבאר שבע הן שתיים מארבעת הנרצחים בפיגוע הדקירה והדריסה שאירע בכביש הכניסה לבאר שבע (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באדר ב' תשפ"ב | 22.03.22
זירת הפיגוע (צילום: Flash90)

דוריס יחבס הי"ד, בת ה-49 ממושב גילת, היא אחת ההרוגות בפיגוע הדקירה והדריסה הרצחני שאירע היום (שלישי) בכביש הכניסה לבאר שבע מכיוון עומר, בו נרצחו ארבעה בני אדם ונפצעו שניים נוספים.

דוריס הותירה אחריה הורים, אחים ואחיות, בעל ושלושה ילדים. הלוויתה של דוריס יחבס ז"ל תתקיים מחר בבית העלמין במושב גילת.

פראמדיק מד"א ישראל אוזן העניק לה טיפול רפואי ותוך כדי זיהה כי מדובר בדודתו, אחות של אמו. "הגעתי מהראשונים לזירה וניגשתי לטפל בפצועה שהייתה מחוסרת הכרה", סיפר, "תוך כדי הטיפול אני מזהה שהיא דודתי, אחות של אימי. היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה. הייתי מזועזע אבל הייתי חייב להמשיך ולתפקד ולטפל בדודי שהיה במקום".

זירת הפיגוע (צילום: דוברות מד"א)

נרצחת נוספת היא לורה יצחק, בת 43 מבאר שבע, אמא לשלוש בנות, שנדקרה בידי המחבל בתחנת הדלק.

שוטר בתחנת באר שבע, שטיפל בזירת הפיגוע, גילה כי אחותו היא אחת הנרצחות. המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי, שוחח איתו. "המפכ"ל חיזק את ידיו, השתתף בצערה של המשפחה והדגיש בפניו שהמשטרה תעטוף אותו ואת משפחתו בצורה מלאה ותסייע בכל שרק יידרש", נמסר מהמשטרה.

המפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי, ביקר בזירת הפיגוע ואמר כי המחבל פעל לבד. הוא סיפר כי מסע ההרג נמשך כשמונה דקות והודה שלא היה מודיעין מקדים. המפכ"ל עדכן כי הוגברה הכוננות בכל הארץ מחשש לפיגועי חיקוי.

הפיגוע התרחש סמוך לשעה 16:10, אז התקבלו קריאות רבות במוקדי החירום על שלושה אירועים - אישה שנדקרה בתחנת דלק בדרך חברון, רוכב אופניים שנפגע מרכב בדרך אליהו נאוי ו-4 פצועים מדקירה במרכז מסחרי ברחוב יצחק נפחא.

חובש בכיר במד"א, רפאל כהן, הגיע לזירה בתחנת הדלק בדרך חברון שם הבחין באישה כבת 35 מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה; פראמדיקית מד"א עדי אמירי הגיעה לטפל ברוכב אופניים כבן 45 שנפגע אנושות מרכב בדרך אליהו נאוי ושאר הצוותים הגיעו למרכז המסחרי ברחוב יצחק נפחא והבחינו בגבר כבן 60 ו-3 נשים בשנות ה-40, כולם פצועים מדקירות. מהר מאוד התברר כי מדובר בפיגוע דריסה ודקירה של מחבל במספר זירות.

החובשים והפראמדיקים של מד"א קבעו בשטח את מותה של אישה בת 49 שנפצעה במרכז המסחרי והעניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה 5 פצועים, בהם 3 אנוש תוך כדי פעולות החייאה, את רוכב האופניים שנפצע ברחוב אליהו נאוי, את האישה שנדקרה בתחנת הדלק וגבר שנדקר במרכז המסחרי, לאחר מאמצעי החייאה בחדר המיון, נאלצו הרופאים לקבוע את מותם של השלושה. 2 נשים בשנות ה-40 שנפצעו באורח בינוני מדקירות במרכז המסחרי פונו לבי"ח במצב יציב כשהן בהכרה.

פראמדיקית מד"א עדי אמירי שטיפלה ברוכב האופניים סיפרה: "רוכב האופניים שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי. כשהגענו לבית החולים התברר לנו כי המחבל הדוקר הוא זה שדרס את רוכב האופניים".

חובש בכיר במד"א רפאל כהן שטיפל בפצועה בתחנת הדלק בדרך חברון סיפר: "במהלך הדיווחים שהתקבלו במוקד מד"א על האירוע הקשה נמסר על פצועה מחוסרת הכרה בתחנת הדלק ומיד יצאתי למקום. הפצועה שכבה בסמוך לכניסה לחנות כשהיא ללא דופק וללא נשימה עם פצעי דקירה בגופה. מיד התחלתי בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, הכנסתי אותה לאמבולנס ופיניתי אותה תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים כשמצבה קריטי, הרופאים המשיכו את פעולות ההחייאה אבל מצבה היה אנוש ולצערי הם נאלצו לקבוע את מותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר