"ניצל רווחת פלסטינים"

הפיגוע בבני ברק: זה המעבר החקלאי ששימש את המחבל

​​שער חקלאי, בגדר ההפרדה בצפון השומרון, ששימש את החקלאים הפלסטינים - זהו השער ששימש את המחבל, דיא חמארשה כדי לצאת לפיגוע הרצח הקשה בבני ברק - ברכב שהורד מהכביש (בארץ)

השער החקלאי (צילום: לפי סעיף 27א)

​​שער חקלאי, בגדר ההפרדה בצפון השומרון - זהו השער ששימש את המחבל, דיא חמארשה כדי לצאת מהכפר בדרכו לפיגוע הרצח הקשה בבני ברק, בו נרצחו חמישה בני אדם.

המחבל, נהג ברכב מסוג הונדה סיויק אפור, כשיצא מהכפר יעבד שבשומרון, בו התגורר. הוא פרץ את השער החקלאי ועבר עם הרכב, בדרכו לבני ברק, כשהוא עובר דרך כפר אחר באזור.

הוא המשיך בנסיעה עד לבני ברק, כשאת יעד הפיגוע בחר במקום ולא בתכנון מראש. גם את הנשק הוא לקח מהכפר בו התגורר, כאשר מדובר בנשק ששימש לאיירסופט שהוחלף לו המכלול למכלול רגיל של M16 מה שגרם למעצורים במהלך פיגוע, שהצילו חיים רבים.

מהמרדף ועד חיסול המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

המכונית שבה השתמש היא מכונית ישראלית שהורדה מהכביש, לה הוחלפו לוחות הרישוי עם לוחות רישוי אחרות של מרצדה, שהורדה גם היא מהכביש.

בסוף השבוע ביקר הרמטכ"ל אביב כוכבי בנקודה ממנה פרץ המחבל לישראל וקיים תחקיר ראשוני, ממנו עלה כי מדובר במעבר חקלאי אשר משמש את החקלאים הפלסטינים ובחסות הרצון ההומניטרי למרקם חיים תקין.

"המחבל ניצל מעבר חקלאי שמטרתו רווחת הפלסטינים וכלכלתם, לביצוע פיגוע טרור רצחני", אמר הרמטכ"ל בזירה.

כעת, בצה"ל רוצים לשקם את כל הפרצות בגדר, בעלות של כמיליארד שקלים. בנתיים, צה"ל פרס גדודים בנקודות שבהן יש פרצות בגדר.

השוטר רס"מ ע', שחיסל את המחבל והיה שותפו של רס"ב אמיר ח'ורי ז"ל שנהרג בפיגוע, פרסם פוסט פרידה: "אמיר היקר. כל כך הרבה אני רוצה לרשום אבל לא יכול – כי פשוט קשה וכואב לי. אפילו שאני רושם, הדמעות לא מפסיקות.

"בכל תמונה אתה תמיד מחייך, אף פעם לא שמעתי אותך אומר את המילה 'לא', כי זה לא אצלך במילון. אני חנכתי אותך במשטרה וישר ידעתי איזה חניך נפל לי בידיים. איזה שמחת חיים, נתינה רבה – רק לתת כל הזמן. אני קיבלתי אותך, והיה לי העונג להיות איתך עד הסוף.

"זה היה אירוע שאתה מבין שצריך להגיע אליו כמה שיותר מהר על מנת להציל חיי אדם כי אם לא נגיע, אנשים יירצחו. ואתה בלי לדבר, ישר נוסע במהירות, עוקף ניידות כי זה אתה, רואה מחבל ומסתער כמו אריה".

לסיום הוא כתב, "אח יקר, לנצח תהיה חקוק אצלי בנשמה, הילדים שלי יגדלו ויזכרו את השם שלך, כי היית השכפ"ץ שלי. אח יקר, קשה לי אבל אני יודע שהיית רוצה שנמשיך הלאה. המון המון אהבה, תשמור עלינו מלמעלה".

כזכור, בפיגוע בבני ברק, שהחל במסע ירי מרחוב ז'בוטינסקי ולאורך הרחובות ביאליק, השניים והרצל - נרצחו חמישה בני אדם - הרב יעקב שלום, הרב אבישי יחזקאל, השוטר רס"ב אמיר חו'רי ושני אזרחים זרים מאוקראינה.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר