מצית את השטח?

אחרי ביקורו של לפיד בשער שכם, חמאס מאיים: "הסלמה מסוכננת"

"הסלמה מסוכנת שבהשלכותיה יישא הכיבוש", איימו בארגון הטרור חמאס, בעקבות סיורו של שר החוץ בשער שכם. מוקדם יותר כינה דובר הג'האד האסלאמי את הצעד כפרובוקטיבי (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
לפיד בשער שכם, אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ביקורו של שר החוץ יאיר לפיד בשער שכם, מעורר סערה בעולם הערבי. אל הגינויים כנגד הביקור הצטרפה הלילה תנועת החמאס, שלדבריה הגעתו לאזור היא "הסלמה מסוכנת" ובעלת השלכות.

התפרצותו של הציוני לפיד לשער שכם היא הסלמה מסוכנת – בהשלכותיה יישא הכיבוש", נכתב בהצהרת חמאס שפורסמה הלילה. "ביקורו של לפיד בשער שכם והירי של הכיבוש לעבר בני עמנו בירושלים שהגיע לאחר הביקור הם הוכחה ניצחת לעקשותו של הכיבוש ליישם את תכניותיו חסרות התוחלת נגד ירושלים ומסגד אלאקצא.

זוהי הסלמה מסוכנת והתגרות ברגשות העם שלנו והאומה שלנו בחודש הגדול הזה (הרמאדן). הנהגת הכיבוש תישא באחריות לכך. אנו והעם שלנו התחייבנו להגן על ירושלים ואלאקצא בכוח ובכל האמצעים העומדים לרשותנו".

לפיד בשער שכם, אתמול (צילום: עוז אביטל)

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', שר החוץ יאיר לפיד, ערך אתמול (ראשון) סיור באזור הנפיץ - שער שכם שבמזרח ירושלים, לצדו של מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, ממ"ז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, סממ״ז ירושלים, תת ניצב דני לוי, מפקד מרחב קדם, תת ניצב סמי מרציאנו, מפקד מג"ב ירושלים, תת ניצב מאיר אליהו ומפקד מרחב דוד, ניצב משנה נתי גור.

שבתאי אמר במהלך הסיור: "בימים אלה הציבור נחשף לגבורת השוטרים והלוחמים, גבורה ומקצועיות שתמיד הייתה שם ושאותה אנו מנחילים לכל השוטרים. "מחוז ירושלים הוא מחוז מורכב שבו אנו משקיעים את מירב משאבנו למען ביטחון התושבים והמבקרים מכל העדות והדתות. אני רוצה להודות לך על תרומתך המשמעותית למשטרת ישראל, על התמיכה והגיבוי, ואני בטוח שתהיה שותף פעיל בהמשך הצעדים לחיזוק המשטרה".

השר לפיד קיבל סקירה מקיפה על ההערכות, צירי פעילות מרכזיים. החל מהציר המודיעיני - מבצעי ועד ציר כח אדם הכנה מנטלית, תרגול ופריסה. בנוסף, השר לפיד ובכירי המשטרה ערכו סיור בעיר העתיקה עד שער שכם בנקודה שבה התקיימו אתמול הפרות סדר.

לפיד אמר לאזרחי ישראל: "אני רוצה להגיד לכם כאן משער שכם. כשכולנו נהיה עם המשפחות שלנו בליל הסדר כ 8000 שוטרים יהיו בחוץ שומרים על החיים של אזרחי ישראל. זו תקופה קשה, זו תקופה מתוחה אבל יש לנו משטרה שאפשר לסמוך עליה שתעביר אותנו את התקופה המורכבת הזאת. אני גאה בשוטרים שלנו, באנשי מג"ב, בצה"ל, בכל מי ששומר עלינו בימים המתוחים האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר