סערת החמץ

ראש הממשלה נגד חברת מפלגתו: "אין צורך באיומים פוליטים"

למרות האיום של עידית סילמן, ראש הממשלה סירב לנקוט צד בסערת החמץ. "צריך להתחשב, אולם בלי איומים פוליטים" • גינה את הטבח בבוצ'ה, וקרא לציבור לבלות, ולא "לתת לטרור לנצח" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: לע"מ)

בצל גל הטרור ששטף את הארץ בשבועות האחרונים, קיים היום (שלישי) ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים במהלך ביקורו ביהודה ושומרון והתייחס לשורת הנושאים הבוערים שעל הפרק.

הוא התייחס בין היתר לפיגועים שאירעו לאחרונה. "עד כה סוכלו יותר מ-15 פיגועים משמעותיים ביהודה ושומרון ובשאר הארץ", פירט, "207 חשודים נעצרו". ראש הממשלה אמר כי הפעולות מצליחות לסכל יוזמן טרור בצד השני. "אין אזרח במדינה שלא מרגיש את כוחות הביטחון. תחושת הביטחון חשובה לנו".

לדבריו, "במשך יותר מידי שנים הביטחון האישי של אזרחי ישראל בשחיקה. אחרי שנים שהמשטרה הורעבה אנחנו מתגברים את כוחות השיטור".

הוא קרא לאזרחים לחזור לשגרה. "בזמן הקרוב אנחנו נמצאים במצב שאני מכנה שגרה דרוכה. המשמעות שאזרחי ישראל חייבים לחזור לשגרה. המטרה של המחבלים לא רק להרוג אלא גם לזרוע אימה כדי לשבש את השגרה. אסור לנו לתת להם להצליח. אני קורא לכולם ללכת לעבודה, לשלוח הילדים לבית ספר, לבלות ולטייל בכלל חלקי ארץ ישראל. הרבה שנים הם מנסים להכניע אותנו. זה לא עבד אז וזה לא יעבוד אף פעם. סוד כוחנו הוא בערבות הדדית".

על המראות הקשים מהעיר בוצ'ה באוקראינה, הסמוכה לקייב, בה אירע טבח מחריד, אמר בנט: "אנחנו מזועזעים מהמראות הנוראיים". הוא הודיע כי ישראל "מגנה אותם בכל תוקף". כשהעיתונאית כרמל דנגור שאלה אם מדובר בפשע מלחמה שרוסיה אחראית לו, התחמק בנט מלהשיב.

כשנשאל על סערת החמץ לא השיב בצורה חד משמעית. "יש לנו בחירה בדברים האלה", אמר. "אנחנו צריכים לחיות פה והדרך הנכונה היא לא דרך כפייה או חקיקה אלא דרך התחשבות. לא צריך לפתוח תיקים של אף אחד כדי לבדוק אם יש שם חמץ ואנשים שאינם שומרי מצוות צריכים גם להתחשב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר