כמעט תקרית דיפלומטית

הסינים זעמו; 'רכיב הריגול' - מאחורי הקלעים

פרטים חדשים נחשפים בנוגע למתיחות בין ישראל לסין, זאת לאחר שפורסם כי בשב"כ נבדק חשד להשתלה של שבבי ריגול בכוסות תרמים שנשלחו כשי לעובדים בממשלה (חדשות, ארץ)

הרכיב החשוד (צילום: שב"כ)

לאחר הפרסום כי בשב"כ נבדק חשד להשתלה של שבבי ריגול, בכוסות תרמים שנשלחו כשי לחג לעובדי ממשלה, הערב (שלישי) נחשפה המתיחות בין ישראל לסין בפרשה, כך לפי הפרסום של ירון אברהם ב'חדשות 12'.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח בגל"צ כי בשב"כ בודקים חשד כי סין השתילה מכשיר ציתות והאזנה בכוסות תרמיות שנשלחו כשי לחג לעובדים בממשלה, השי נשלח לגופים נוספים חוץ ממשלתיים והשב"כ אסף את כל הכוסות על מנת לבדוק את החשד.

כעת נחשף כי בסין זעמו לשמוע על החשד ובישראל התקבלה שיחה משגרירות סין בה הובהר כי אין שום בסיס לחשד, הסינים הסבירו כי מדובר ברכיב חשמלי הנמצא בכל הכוסות, וטענו כי השמועות שהופצו נועדו בכדי לתקוע טריז בין המדינות.

הסינים אף פרסמו הודעה רשמית בסינית בה בין היתר נכתב כי "אם סוכנויות התקשורת יתעקשו להפיץ שמועות כאלה, נשמר את הזכות לדרוש אחריות".

מהצד הישראלי ניסו להבהיר כי השב"כ לא עומד מאחורי הפרסומים אך הסינים איימו כי אם לא תצא הבהרה רשמית תהיה לפרשה השלכות ליחסים בין המדינות.

בעקבות כך, לפני מספר שעות פרסם השב"כ הבהרה רשמית כי מדובר ברכיב פשוט המיועד לשמירת הוואקום והטמפרטורה בכוס, על פי הדיווח, נראה שעתה הפרשה מאחורי שתי המדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר