"לא הוראה, בקשה"

הרב לאו על סערת סמוטריץ': "מחכים ושמחים לראות יהודים שבאים לבית כנסת"

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, התראיין והתייחס לסערת בבתי הכנסת שעורר בצלאל סמוטריץ' ואיסור החמץ בבתי החולים; "שמחים גם כשלא-יהודים באים לבית הכנסת" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב לאו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, התארח היום (רביעי) באולפן YNET והתייחס לסערה שעורר סמוטריץ' כשטען כי "ח"כים ממשלת בנט-לפיד צריכים להרגיש דחויים בבתי הכנסת" ולמגוון נושאים נוספים שעל הפרק.

הרב לאו סתר את דבריו של סמוטריץ' ואמר: "תמיד אנחנו מחכים ושמחים לראות יהודים שבאים, גם כשלא-יהודים באים, מקבלים אותם בצורה ראויה ומכובדת תמיד".

בנוגע להכנסת חמץ לבתי החולים, נושא שעורר סערה בתקופה האחרונה ואף היווה את הטריגר לפרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה הבהיר כי "זו לא הנחייה, זו לא הוראה – זו בקשה".

"אנחנו מדינה יהודית, ויש לה סממנים יהודיים. כדי לא נגיע חלילה למצב שיש חמץ ברחוב בפרהסיה ובמקומות שאנשים נאלצים להיות בהם, כמו בית חולים, אני מבקש שנשתדל להימנע. כל אחד ינהג על פי החוק, אבל יש דברים שלא צריכים להסתכל בהם רק על החוק, אלא על האנושיות וההתחשבות".

הרב אף הוסיף: "ביקרתי בקבר יתרו, לכבד את אחיי הדרוזים, וכשבאתי לשם חלצתי נעליים כדי לכבד אותם. אני מכבד כל מנהג שקיים. בואו נכבד ונשאיר את הסממן של המדינה היהודית. זו פנייה, זו בקשה – לא הכרעה".

בהמשך הגן על עמדת הרבנות בעניין וטען: "בן גוריון קבע בקום המדינה את הדברים המהותיים כל כך שנוגעים לחמץ ולכשרות של נישואים. חבל שמנסים לכרסם ולפגוע כל הזמן בדברים הללו. בכל ימיי אני משתדל תמיד לא לחפש את החוק אלא לחפש את החיבור. אנחנו שוכחים להתחשב אחד בשני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר