אחרי הפיגוע הקשה בחדרה

לוחם המג"ב שהציל חיים קיבל תפילין וסידור

חודש וחצי אחרי הפיגוע הקטלני בחדרה, סופר הסת"ם פנחס שעאר, מלווה ברב המג"ב, הגיעו להעניק תפילין מהודרות ללוחם ת' שנפצע קשה באירוע תוך הגנה על אזרחים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילומים: באדיבות המצלם)

התרגשות רבה: חודש וחצי אחרי הפיגוע הקטלני בחדרה, בו מרצחים נתעבים הרגו שני אזרחים ושני לוחמי מג"ב אשר מנעו מהפיגוע להתפתח, פנחס שעאר יו"ר עמותת החייל שלי מלווה ברב מג"ב רפ"ק הרב יצחק בלייכברד הגיעו היום (ראשון) להעניק תפילין מהודרות ללוחם ת' שנפצע קשה במהלך האירוע תוך שהוא מגן על האזרחים.

כזכור, לפני כחודש וחצי בשעת לילה מאוחרת שני מחבלים יצאו לחדרה שם ניסו לאתר מיקום בו מתרכזים בני אדם רבים. המחבלים זיהו אוטובוס שעצר בתחנה וממנו ירדו מספר חיילים ולוחמי מג"ב. במטח אש מהיר וקטלני רצחו את יזן פלאח מכסרא-סמיע ושיראל אבוקרט מנתניה ושני לוחמי מג"ב שנקלעו למקום.

הפיגוע היה אמור להיות רב נפגעים כאשר בתכנון המוקדם של המחבלים הם רצו לחטוף כלי נשק נוספים ואיתם לפגוע בחפים מפשע. אך במרחק של כ-50 מטרים היו באותה העת לוחמי יחידת המסתערבים של איו"ש שהגיעו למקום לקראת פעילות אחרת שלא תוכננה במקום.

הלוחמים ששמעו את מטחי הירי רצו את כאשר הם אוחזים בידם בכלי הנשק שלהם וחתרו למגע מיידי על מנת לעצור את הפיגוע, הם זיהו את המפגעים ירו בהם וחיסלו אותם.

הארוע הסתיים והלוחמים החלו לסייע לנפגעים הקשים שהיו במקום. אחד מהלוחמים עזי הנפש שהסתערו על המחבל שכב על הכביש מתבוסס בדמו, אקדחו בידו וגופו ספג מספר רב של קליעים.

הפצוע - ת' פונה בבהילות לבית החולים הלל יפה שם הרופאים נלחמו על חייו. מטעמים מובנים שמו ותמונתו לא ניתנו לפרסום. חודש וחצי לאחר הפגוע הקטלני הלוחם עדיין מאושפז בבית החולים ועובר מידי פעם ניתוחים וטיפולים מורכבים. הדרך עוד ארוכה.

לסיפורו של ת' נחשף יהודי יקר בשם פינחס שאער ידיד ללוחמי מג"ב מזה שנים. בצד עיסוקיו חובקי עולם הוא גם סופר סת"ם וכך במהלך כתיבתו של זוג התפילין הנוכחי שמלכתחילה נכתב בהידור רב ללא כל מטרה מוגדרת מראש, לפתע פתאום גמלה בליבו ההחלטה להגיע ולפגוש את ת' ולהעניק לו את זוג התפילין המהודר.

המפגש היה מרגש לשני הצדדים, כשהוא מלווה ברב מג"ב רפ"ק הרב יצחק בלייכברד ניגשו השניים את מיטתו של ת' וסיפרו לו את סיפור התפילין המהדורות. פנחס שאער סיפר לת' כי כאשר סיפר לבני ביתו על רצונו לתרום את התפילין בא אליו בנו בן ה-13 ואמר לו "אבא אני רוצה לתרום את הסידור שלי ללוחם".

כך נוצר המפגש על יד מיטתו של הלוחם שלצידו עומדים רב מג"ב ופנחס שעאר ובקול רוטט מהתרגשות מספרים כל אחד את סיפור חייו ואיך נפגשים הם בנסיבות כואבות ומרגשות.

הענקת התפילין ללוחם מג"ב התפרסמה במהירות ברחבי המחלקה בה הוא מאושפז ואנשי הצוות הרפואי המשרתים בו במסירות באו להשתתף במצווה ולחוות רגעים של קדושה וגבורה.

ת' הלוחם הקשוח שמשרת שנים רבות ביחידות החוד המשטרתיות והיה שותף למאות רבות של אירועים שהצילו חיים רבים בישראל הודה בחום ובהתרגשות על קבלת התפילין. רב מג"ב הרב בלייכבלד סיפר לנוכחים על היכרותו עם ת' ועל גודל רוחו ואומץ ליבו וחיזק אותו ואת בני משפחתו במילים של אמונה ואהבה.

פנחס שאער לא יכל להירגע עוד דקות ארוכות וניכרה בו התרגשות רבה. לאחר המפגש אמר כי היה זה אחד הרגעים המרגשים ביותר שחווה במהלך שנות עשייתו למען הציבור ולמען מגיני ארץ ישראל. בעוד הוא ורב מג"ב פוסעים אל מחוץ למחלקה שפתותיהם נשאו תפילה לבורא העולם שבזכות זוג התפילין והסידור ת' יחזור במהרה לאיתנו ולעשייתו מצילת החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר