ממשלת שינוי?

המינוי של השר מ'יש עתיד' - בניגוד לוועדה

התפקיד הבכיר והנחשק של מנכ"ל הביטוח הלאומי התפנה, אך האם השר הממונה, בחר במינוי ראוי ומתאים, או במי שחסר לו כישורים רלוונטיים? ביקורת נגד השר מאיר כהן (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מאיר כהן ויו"ר מפלגתו, לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מפלגת יש עתיד בראות יאיר לפיד, קמה על סמך ההבטחה של שינוי בפוליטיקה והבטחה לפוליטיקה חדשה, ביתר שאת התגברו ההבטחות, בעת הקמת הממשלה החדשה, אך נראה כי הפוליטיקה הישנה והרעה - השתרשה היטב במפלגת שהבטיחה שינוי לבוחריה.

על פי הדיווח היום (שני) ב'חדשות 12', שר הרווחה הנמנה על חברי 'יש עתיד', לקח החלטה למנות את יובל אלבשן למנכ"ל המוסד לביטוח הלאומי - וזאת על אף שוועדת המינויים המליצה חד משמעית על מועמד אחר.

מפרוטוקול הדיונים שפורסם בדיווח עולה, כי חברי הוועדה לא התרשמו במיוחד מפרופ' אלבשן, שהוא פרופסור נלווה ועורך דין במקצועו, ולכן, על פי החשיבה המקצועית של חברי הוועדה, אין לו את הניסיון הניהולי הנדרש, והוא לא עומד בתנאי הסף שנקבעו מראש.

גורמים בוועדה אף סיפרו ל'12', "מדובר באחד התפקידים החשובים במדינה. לבחור באדם שלא באמת מתאים לתפקיד זה חוסר אחריות מוחלט בניהול הפיננסי כלכלי של כספי המעסיקים והעובדים. אין ספק שאלבשן לא יעבור את ועדת גילאור".

אמנם בתחילה, שר הרווחה ניסה לטעון להגנתו, כי וועדת האיתור הייתה זו שהמליצה על אלבשן, אך במשרד הרווחה לא הסכימו לחשוף מי הם אותם חברי הוועדה וכמובן גם הפרוטוקול לא נחשף.

על פי הדיווח, וועדת המינויים אכן התכנסה ומי שהיו חברים בה, הם; היו"ר - מנכ"לית משרד הרווחה סיגל מורן ורוית גרוס ואופיר אלקלעי - מנכ"ל ההסתדרות.

על פי הפרוטוקול שהגיע לידי '12', חברי הוועדה המליצו דווקא על מינוי המעומד ראובן קפלן (ההחלטה התקבלה ברוב של שניים), אך מי שחפצה הייתה במינוי של אלבשן - היא "למרבה הפלא" - מנכ"לית משרד הרווחה, שבסופו של דבר המליצה על שני המועמדים.

יתרה מזאת בפרוטוקול הדיון, נכתבו שבחים והמלצות רבות על קפלן, ואילו על אלבשן נכתב: "לא חושב שיובל עומד בתנאי סף, לדעתי צריך חוות דעת של היועץ המשפטי בנושא. במכלול חד משמעית קפלן מתאים הרבה יותר משני המועמדים".

עוד נכתב: "ליובל אלבשן יש היכרות טובה עם חוק הביטוח הלאומי וקהל היעד שלו, אך הוא חסר ניסיון ניהולי אשר נדרש לתפקיד כזה במיוחד בשים לב לתנאי הסף שהתבקשו לתפקיד".

כאמור חברי הוועדה המליצו ברוב על ראובן קפלן, אך אתמול הודיע שר הרווחה על המינוי של יובל אלבשן - וזאת למרות ההתנגדות של החברים ומסיבה שעדיין לא ברורה. יצוין, כי ועדת גילאור תצטרך לאשר את המינוי של השר.

שר הרווחה מאיר כהן מסר בתגובה לכתבה: "פרופ' אלבשן נבחר פה אחד על ידי ועדת איתור להיות מועמד למנכ"ל הביטוח הלאומי. ועדת המינויים, שחברים בה נציגי מועצת הביטוח הלאומי, הינה גורם נוסף שממליץ לשר, והיו בה חילוקי דעות על ההמלצה. אלבשן הציג בפני הוועדה והשר משנה חברתית וכלכלית סדורה שבבסיסה העצמה של כלל האוכלוסיות המוחלשות בישראל והרחבת עצמאותו הכלכלית של המוסד לביטוח לאומי לשנים הבאות. השר בחר מבין המועמדים בפרופ' אלבשן המוכר בעמדותיו החברתיות. אלבשן מועמד ראוי להמשיך ולהעמיק את תהליך ההנגשה של המוסד לאוכלוסיות המוחלשות בישראל, וליצירת תכניות כלכליות חדשניות שיעצימו את אוכלוסיות הרווחה החיות בישראל. כל זאת בכפוף להחלטת ועדת גלאור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר