"להיטלר היה דם יהודי"

באיחור: בנט וליברמן גינו את דברי שר החוץ הרוסי לברוב

הביטוי המרתיח של שר החוץ הרוסי לברוב כי להיטלר היה דם יהודי, זכה לגינויים רבים ברחבי העולם; מי שנזכרו לגנות באיחור, הם ראש הממשלה בנט ושר האוצר ליברמן (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט וליברמן במליאה. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ההתבטאות השערורייתית של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, בראיון שהעניק לטלוויזיה האיטלקית, לפיהם לצורר היטלר ימ"ש היה דם יהודי, זכו לגינויים מקיר אל קיר, אך רק בשעה האחרונה (שני) נזכר לגנות זאת גם ראש הממשלה בנט ושר האוצר ליברמן.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס היום להתבטאות ואמר: "אני רואה בחומרה את התבטאותו של שר החוץ הרוסי. דבריו אינם אמת ותכליתם פסולה".

"שקרים מעין אלו", הוסיף בנט ואמר: "מטרתם להאשים את היהודים עצמם בפשעים הנוראים ביותר בהיסטוריה שנעשו כנגדם, ובכך לשחרר את האחריות מצוררי ישראל. כפי שכבר אמרתי, שום מלחמה בימינו אינה השואה ואינה דומה לשואה. יש להפסיק לאלתר להשתמש בשואת העם היהודי ככלי לניגוח פוליטי".

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, גינה אף הוא באיחור ואמר: "נדהמתי לשמוע את דברי שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב. מדובר בדברים מופרכים וקשים וחבל שנאמרו. מצפה להבהרה והתנצלות".

מוקדם יותר היום, שר החוץ לפיד גינה בראיון שהעניק לאולפן Ynet. הוא כינה את ההתבטאות של לברוב "שערורייתית", והוסיף: "זו שגיאה היסטורית איומה ואנחנו מצפים להתנצלות".

עוד הודיע שר החוץ וראש הממשלה החליפי לפיד כי שגריר רוסיה בישראל יוזמן היום "לשיחה לא פשוטה". בהמשך אמר כי תהיה זו "שיחה קשה", אך נמנע מלהגדיר אותה שיחת נזיפה וציין כי הוא עצמו לא ינכח בשיחה.

ממשרד החוץ נמסר: "בעקבות דבריו החמורים של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב זימן משרד החוץ את שגריר רוסיה בישראל לשיחת הבהרה עם סמנכל אירו-אסיה".

שר החוץ יאיר לפיד הוציא הודעה לתקשורת ואמר: "דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות".

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', אתמול שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב התראיין לתקשורת האיטלקית וניפק התבטאות הזויה במיוחד בנוגע למלחמה באוקראינה והטענות הרוסיות בנוגע ל"ניאו נאציות" של האוקראינים. "זה שזלנסקי יהודי לא מבטל את הנאציזם באוקראינה, גם להיטלר היה דם יהודי", אמר לברוב.

עוד טען השר לברוב כי "רוסיה פגעה רק במבנים צבאיים", טענה שקל מאד לראות בתיעודים מאוקראינה כי מדובר בשקר גמור שאינו מחובר כלל למציאות.

לברוב התייחס גם לטבח בבוצ׳ה ואמר כי מדובר ב"זיוף סנציוני". לברוב התייחס גם בעבר לטענות שאוקראינה ניאו נאצית ואמר בתדרוך לכלי התקשורת: "אני רוצה שאוקראינה תהיה מדינה ידידותית ולא תהפוך למדינה נאצית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר