באמצע הלילה

שריפה במלון לאונרדו באשקלון, אורחים פונו

בשעת לילה מאוחרת הוזעקו כוחות הכיבוי וההצלה לבית המלון לאונרדו באשקלון, לאחר ששריפה גדולה פרצה בקומתו החמישית. כלל האורחים פונו ונספרו • המפקד משחזר (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
כוחות הכיבוי בבית המלון, הלילה (צילום: עדיאל לוי דוברות כב"ה דרום)

שריפה פרצה הלילה (בין ראשון לשני) במלון לאונרדו באשקלון, אשר היה מאוכלס באורחים. צוותי כיבוי והצלה מתחנת אשקלון הוזנקו למקום ובמקביל הופעלה מכת אש מחשש להתפשטות השריפה.

לוחמי האש שהגיעו למקום השריפה החלו בפינוי דיירים מהמלון תוך סריקה לאיתור השריפה ובמקביל לאיתור לכודים. בשלב זה זיהו לוחמי האש שריפה בקומה 5 מתוך 11 קומות ופעלו לכיבוי השריפה. לפי דיווחים של הצוותים במקום כלל האורחים פונו מהמלון ובוצעה במקום ספירה יחד עם צוות המקום.

מפקד המשמרת רב רשף שי קריסי תיאר: "מדובר באירוע מורכב בתוך מלון כאשר הסכנה הממשית היא הילכדות של אורחים בחדרים ובקומות עליונות.

"מיד כשהגענו למקום זיהינו את הפוטנציאל של השריפה להתפשטות וחילקנו את הצוותים למשימות כאשר המשימה העיקרית היא פינוי מלא של האורחים וספירה שלהם ושל הצוות בכדי לשלול לכודים. יש לציין כי במבנה הצמוד למלון מתגוררים דיירי קבע והחשש היה שהשריפה תתפשט גם למלון הדירות ותסכן את השוהים בו.

"במקביל פעלנו לכיבוי השריפה בקומה חמש ומניעת התפשטות לקומות העליונות. לשמחתי האירוע מסתיים ללא לכודים וזאת בזכות שילוב פעולות מהירות של לוחמי האש במקביל לפעולות של מערכות גילוי האש ביניהם מתזי המים וגלאי העשן שנכנסו לפעולה מיד עם תחילת האירוע ומנעו נזק גדול לאורחי המלון ולרכוש".

חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל תחנת אשקלון החל בחקירת האירוע. כאמור, הושגה שליטה על האש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר