התפללו לרפואתו

מצבו של לוחם מג"ב שנדקר בפיגוע - בינוני

מהמרכז הרפואי הדסה עדכנו על מצבו של לוחם מג"ב שנדקר בצווארו ליד שער שכם בידי מחבל. הלוחם בן ה-24 נותח ומצבו כעת השתפר מעט והוא מוגדר במצב בינוני-קל (חדשות בארץ)

המפכ"ל בביקור הפצוע בבית החולים (צילום: דוברות המשטרה)

המרכז הרפואי הדסה מסר הבוקר (שני), כי מצבו של לוחם מג״ב בן ה-24, אשר פונה אתמול אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים מוגדר כבינוני-קל.

הלוחם פונה אתמול עם פגיעה של דקירה בצוואר ויוצב ביחידת הטראומה. בהמשך נותח על ידי ד"ר אסף קידר, מומחה בכירורגיה ובטראומה, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים הדסה הר הצופים וד"ר ניר הירשהורן, מומחה אף אוזן גרון, ומנתח ראש צוואר בכיר בהדסה.

הפצוע הועבר להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ וצפוי לעבור במהלך היום למחלקה.

כזכור, אמש, בסביבות השעה 19:45 הגיע מחבל (19, פלסטיני שוהה בלתי חוקי תושב איו"ש) כשהוא חמוש בשתי סכינים, בסמוך לעמדת המשטרה שליד שער שכם בירושלים.

המחבל עורר את חשדם של השוטרים שהיו במקום והוא עוכב לבדיקה. בשלב זה הסתער המחבל לעבר שוטרי מג״ב עם הסכינים, ובמהלך עימות עם אחד הלוחמים, הצליח המחבל לדקור את הלוחם בצווארו. בתוך שניות בודדות הלוחמים בעמדה ביצעו ירי לעבר המחבל וניטרלו אותו. שוטר מג"ב שנדקר בפיגוע, פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים במצב בינוני.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן וסממ"ז ירושלים, תת ניצב דני לוי ביקרו הבוקר בבית החולים הדסה הר הצופים, את רס"ר ר' הפצוע.

הלוחם, רס"ר ר' סיפר למפכ"ל על שהתרחש בפיגוע דקירה. על כך שהכוח החשיד את המחבל ששהה במשך זמן מה באזור שער שכם, הכניס אותו לעמדת האבטחה לבידוק כאשר בשלב מסויים שלף המחבל סכין ופגע ברס"ר ר'. בנוסף סיפר הלוחם למפכ"ל על פעולות הניטרול והמאבק שלו עם המחבל.

המפכ"ל שהיה מלווה במפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, סממ"ז ירושלים, תנ"צ דני לוי, סגן מפקד מג"ב, תנ"צ בריק יצחק וסגן מפקד מג"ב ירושלים, נצ"מ ירון דהן, קיבל סקירה מהצוות הרפואי אודות מצבו של הלוחם.

בבית החולים פגש גם המפכ"ל את סמ"ר מ' ששהתה עם ר' בעמדה וביצעה יחד עם חבריה לנשק את הירי במחבל.

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי אמר ללוחם שנפצע: "הגבת בדיוק כפי שאנו מצפים. האינסטינקט שלך לקפוץ עליו ולהשתלט עליו לצד הפעילות המשותפת של הצוות בסוף עם הניטרול בירי שפגע בו בטווח אפס בלי לסכן אותך, זו מקצועיות. בסוף יש מחבל מנוטרל.

ההחשדה שלכם את המחבל, והתפקוד המשולב שלכם הצילו חיי אזרחים רבים. אנחנו ננצח בזכות עבודה של אנשים כמוך ולוחמים שנמצאים מסביב ועושים את העבודה. כל הכבוד לך."

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן אמר: "בהשראת הפיגועים שראינו לאחרונה, הכוונה של המחבל הייתה לפגוע ביהודים וחפים מפשע שעוברים באזור. היכולת שלכם להחשיד את המחבל בצורה מהירה בשילוב הנחישות והחתירה למגע שהפגנתם באירוע מנעה פגיעה משמעותית הרבה יותר. תחת הפציעה התפקוד שלך היה מרשים ומקצועי, כך אנחנו מצפים מלוחמינו לפעול, ישר כוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר