ניסיון העלילה נגד צה"ל

הפתולוג שניתח את גופת הכתבת מודה: "אי אפשר לקבוע"

הסערה העולמית: הפתולוג שניתח את גופתה של הכתבת הפלסטינית שירין אבו עאקלה, מודה היום כי "אין עדות לכך שהירי בשירין בוצע מטווח קרוב. הקליע נמצא בידינו, וכעת נחקר במעבדה" (בארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
המחבלים ליד ג'נין, הבוקר (צילום: ערבי, לפי סעיף 27א ו-Wisam Hashlamoun/Flash90)

מות העיתונאית הפלסטינית: הפתולוג שניתח את גופתה של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה, מודה היום (רביעי) כי "אין עדות לכך שהירי בשירין בוצע מטווח קרוב".

ד"ר ריאן אל-עלי מהמכון הפתולוגי באוניברסיטת א-נג'אח בשכם, הוא זה שניתח את גופת העיתונאית ובהצהרה מיוחדת לתקשורת ציין בנוסף כי "הקליע שנכנס לגופה נמצא בידינו, וכעת הוא נחקר במעבדה כדי למצוא כל ראיה שיכולה לקשור לגורם שאחראי לירי שהוביל למותה".

מותה של העיתונאית בזמן קרב יריות בין כוחות ישראליים לפלסטינים, מסעיר את העולם הערבי, ולמרות שטרם ברור ממי נפגעה, צה"ל מואשם במותה ונשמעות קריאות רבות לנקמה.

כזכור, הפגיעה אירעה במסגרת הפעילות במחנה הפליטים ג'נין, אז פתחו עשרות מחבלים חמושים בירי מסיבי והשליכו מטענים לעבר כוחותינו אשר השיבו בירי. במהלך האירוע העיתונאית נפגעה.

צה"ל ממשיך לבדוק את נסיבות מותה, ואף ביקש לעשות כן בשיתוף פעולה עם הפלסטינים, דבר שנענה בשלילה. כאמור, נבחנת גם האפשרות שהירי שהביא למותה של העיתונאית בוצע על-ידי חמושים פלסטינים, זאת גם על רקע תיעוד רב המופץ ברשתות של הירי חסר ההבחנה של המחבלים.

(דובר צה"ל)

מוקדם יותר הודיע הרמטכ"ל אביב כוכבי כי "על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן ובהקדם האפשרי. הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש".

מדוברות צה"ל נמסר: "אנו מביעים את צערנו על מותה של העיתונאית, רואים חשיבות רבה בחופש העיתונות ופועלים לשמרו. לצד זאת, נדגיש כי יש לנקוט משנה זהירות בכניסה ובשהייה במרחבים בהם מבוצע ירי על ידי גורמי טרור או בסביבתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר