מאות אלפי שקלים

עוקץ אומן: הוגשו כתבי אישום • כל הפרטים

כתבי אישום הוגשו נגד שניים באשמת עבירות מרמה בהיקף של מאות אלפי שקלים, בשיווק ומכירה של כרטיסי טיסה לאומן בשנת 2018, מבלי שסיפקו את כרטיסי הטיסה בפועל (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

עוקץ הטסים לאומן: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בעיר כתבי אישום נגד שניים, המייחסים להם ביצוע עבירות מרמה בהיקף של מאות אלפי שקלים בשיווק ומכירה של כרטיסי טיסה לאומן בשנת 2018, מבלי שסיפקו את כרטיסי הטיסה בפועל.

השניים, הם ד' ש' וש' ק' בגילאי 32 תושבי גבעתיים וביתר עילית, בנוסף, מיוחסות לשניים ביצוע עבירות בתחום פשיטת הרגל.

מיליון דולר הונאה: מכרו אלפי כרטיסי טיסה לאומן - וביטלו

אלפי חסידי ברסלב נעקצו; סוכן נסיעות נעלם

על פי פרטי כתב האישום, במסגרת העסקה שהחלה להירקם בחודש אפריל 2018, חברת "הדרך לחו"ל העבירה כספים לש' שטען כי יש חברה מולדובית שהשקיעה בפרוייקט, ש' הציג מצג שווא לפיו הוא מתווך עבור אותה חברה וקיבל במרמה כספים שנועדו לרכישת כרטיסי טיסה לאומן.

בפועל לא הייתה קיימת חברה מולדובית שהשקיעה בפרוייקט וש' זייף מסמכים כאילו היה מדובר בחברה הנקשרת בעסקה. מספר ימים לפני הטיסות התגלתה התרמית וכ-1,500 אנשים אשר רכשו כרטיסי טיסה לאומן דרך החברה שהוקמה לטובת המיזם לא קיבלו את כרטיסי טיסה. על פי כתב האישום, כ-873,000 שקלים הועברו לש' על יסוד מצג השווא שהציג.

הנאשם השני, ש' ק', היה הבעלים של חברת "הדרך לחו"ל" וכתב האישום מייחס לו הקמת חברה תוך שימוש בפרטיו של אדם אחר, באמצעות החברה שהקים הוא מכר את כרטיסי הטיסה לאומן. כשהתגלתה המרמה של ש', הוא אמנם החזיר חלק מהסכום לרוכשי כרטיסים אך כמיליון מאה שקלים נשארו בידו ולא הועברו לטובת המיזם ולא חזרו אל רוכשי הכרטיסים.

בנוסף, לש' מיוחסות עבירות לפי חוק חדלות פרעון בכך שלמרות ההגבלות והאיסורים שחלו עליו בהליך פשיטת הרגל, ש' המשיך וניהל את העסק המשפחתי של משפחתו בשם 'ש.ש מוקד הרכב' יחד עם אחיו וכן עסקים נוספים, כמו כן הוא הסתיר את נכסיו והכנסותיו האמיתיים מבית המשפט ועבר על הגבלות שונות. בנוסף, במסגרת הליך פשיטת הרגל הציג ש' בכזב גרסאות שונות בנוגע להכנסותיו לבית המשפט ולעו"ד הנאמן.

ק' הוכרז גם הוא כפושט רגל, לפני כן הוא ניהל מספר חברות שונות אשר פעלו בתיירות ליעדים שונים במזרח אירופה, בעיקר תיירות לאומן. בין החברות הנ"ל היו חברת "פליינגדיל" וחברת "אירופנים דיל". את שתי חברות אלו ניהל בפועל, אולם אלו לא נרשמו על שמו אלא על שמם של אחרים המקורבים לו. ק' לא דיווח על פועלו במסגרת חברות אלו ועל הכנסותיו מהחברות במסגרת הליך פשיטת הרגל.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, הונאת נושים, הסתרת נכס לאחר מתן צו, שימוש במרמה, ערמה ותחבולה, גניבה בידי מורשה, אי מסירת מידע למוסרו לפי חוק חדלות חדלות פרעון לצד עבירות מס, התקשרות בעסקה הכרוכה בקבלת אשראי ואי הודעה על התחלת התעסקות או על שינוי בה.

החקירה נוהלה על ידי מפלג הונאה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרה, רשות המסים והיחידה הארצית לחקירות של הממונה חדלות פירעון.

עוה"ד יצחק סלומון ואילן כהן, סנגוריו של ש' ק' מסרו בתגובה: "כתב האישום שהוגש כנגד מרשנו מלמד על הצורך הדחוף למנות גוף מפקח על הפרקליטות, אשר יבחן את דיות הראיות בטרם הגשת כתבי אישום. נשגב מבינתנו להבין כיצד זה מוצא אדם אשר נפל קורבן לעוקץ מתוזמן ואשר שילם מחיר כבד על כך בחייו האישיים והמקצועיים, את דרכו לספסל הנאשמים. אין לנו ספק כי לאחר שבית המשפט ייחשף לחומר הראיות מרשנו יזוכה מכל רבב של אשמה ויצא מביהמ"ש בראש מורם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר