בצל מצב ביטחוני מתוח

בר-לב הכריע: מצעד הדגלים יעבור בשער שכם

השר לביטחון הפנים קיים אמש דיון הערכת מצב שעסק במצעד הדגלים שיתקיים בירושלים, בדיון התקבלה המלצת המשטרה לקיים את מצעד הדגלים דרך שער שכם (חדשות)

חיים גולדברג ורפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז באייר תשפ"ב | 18.05.22
(צילום: Matanya Tausig / Flash90)

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, קיים אמש (שלישי) דיון הערכת מצב ראשון שעסק במצעד הדגלים שיתקיים בירושלים בעוד כעשרה ימים.

בדיון השתתפו מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן. בתום הדיון קיבל השר בר-לב את המלצת המשטרה לקיים את מצעד הדגלים דרך שער שכם ומשם לרחוב הגיא עד הכותל כפי שהיה נהוג במרבית השנים בעבר.

כזכור, גם בשנה שעברה, טרם האירוע, פורסם כי יעבור דרך שער שכם, אך כשעה לפני תחילת המצעד המסלול שונה. שינוי המסלול לא עזר לשכך את זעם החמאס והמצעד הוא זה שהצית את מבצע 'שומר החומות'.

מארגני ריקוד הדגלים, הגיבו להחלטת וצמרת המשטרה וברכו על ההחלטה: "אין מתאים מלצעוד ביום חגה של ירושלים, בכל חלקי העיר. ריקוד הדגלים המסורתי מסמל יותר מכל את שחרורה של ירושלים ואת חיבורה של העיר ממערב למזרח באמצעות עשרות אלפי שצועדים בשמחה ברחובות העיר העתיקה בדרכם לכותל המערבי".

"אנו מברכים את משטרת ישראל, על ההחלטה, ומזמינים את כל עם ישראל - הצטרפו לשמחה האדירה ברחובות העיר, לכבודה של בירת ישראל ירושלים - ניפגש!".

הרשימה המשותפת תקפה בתגובה: "ממשלת ישראל מתעקשת לשפוך דלק על המדורה - במחיר דמים. מצעד הדגלים הגזעני הוא חגיגה לאומנית של הסתה והבערת השטח. צעדה של אלפי פעילי ימין מוסתים ברחובות ירושלים המזרחית הכבושה היא אצבע בעין לכלל העם הפלסטיני. אחרי רצח שירין אל עאקלה והמתקפה הברוטאלית על הלווייתה - משטרת ירושלים מחפשת עוד קורבנות ועוד דיכוי. אנו קוראים לשר לביטחון הפנים ולמפכ"ל לעצור את הטירוף ולחזור מההחלטה לאשר את הצעדה המסוכנת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר