כישלון מתווה מירון

בכיר במשטרה: כך מתנהלים אנשים שלא מכירים את מירון

לאחר הקריסה הגדולה ועצירת הילולת רשב"י במירון על ידי המשטרה, בכיר במשטרה תוקף את החלטות הפרויקטור וטוען, כי לא הבטיחות הייתה מאחורי רבות מההחלטות בהר (חדשות בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בעקבות הקריסה של מתווה מירון במהלך הילולת רשב"י, בכיר במשטרה תוקף בשיחה עם 'כיכר השבת' את החלטות פרויקטור מירון צבי טסלר, ואומר כי המתווה היה מועד לכישלון מראש.

"כל הגבלת הכניסה להר היתה טעות, ואם כבר להגביל לא ככה. רעיון הכרטיסים היה טעות, עם כל הכרטיסים מאות הצליחו להגיע ללא כרטיסים בשל יכולת נמוכה לאכוף זאת", אומר הבכיר.

לדבריו, "היה צריך להשקיע בתשתיות בהר במקום להגביל הכל. יש פה שטחים שעמדו ריקים, במקום לפצל את הקהל היה צריך להרחיב את שטח הכינוס. התנהלות משרד הדתות והפרויקטור לא היתה מוצלחת".

על הפריצה לציון אומר הגורם: "ברגע שהחלה הפריצה כלל הכוחות עזבו את אזור הציון, לא רצינו להתעמת עם החוגגים, ולא חשבנו שמעברי הברזל בתוך הציון היו נכונים, היה פה הרבה שיקולים של המארגנים שלא קשורים לבטיחות".

עוד אומר הגורם: "הפרויקטור ואנשו ניסו לגייס רבנים לתמיכה ציבורית לפני ההילולה. הם גייסו רבנים שלהם אך להמונים בהר מירון לא היה כלום. ככה מתנהלים אנשים שלא מכירים את האירוע".

כזכור, אתמול (חמישי), אחר הצהריים, למרות כל ההכנות וההבטחות, המשטרה החליטה לעצור את העלייה לקברו של התנא רבי שמעון בר יוחאי בעיצומו של יום ההילולה - ל"ג בעומר. במקום פרצו מהומות ועימותים אלימים עם השוטרים, שעלו להר במאותיהם והחלו לבצע מעצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר