הרג העיתונאית

"עובדות כוזבות"; נשיא המדינה רמז לתחקיר ה-CNN

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס היום בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס לתחקיר ה-CNN על הרג העיתונאית שירין אבו עאקלה ותקף חריפות: "תלמדו את העובדות" (בתקשורת)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המחאות אחר הרג שירין אבו עאקלה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס היום (רביעי) בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס לתחקיר ה-CNN על הרג העיתונאית שירין אבו עאקלה ותקף חריפות.

כזכור, על פי פרטי התחקיר שפורסם ב-CNN, בשונה מגרסת צה"ל, נטען כי לפני מותה של שירין הרחובות היו שקטים ולא היו באזור פלסטינים חמושים או עימותים בין הכוחות. עוד נטען בתחקיר, כי שירין אבו אעקלה נורתה מירי ממוקד של כוחות צה"ל שכוון לעברה.

ראשית, הנשיא הרצוג התייחס למות העיתונאית ואמר: "זהו כמובן אירוע מצער מאוד. אני כואב אותו, ישראלים רבים כואבים אותו. האירוע קרה במסגרת פעילות של לוחמה בטרור בג׳נין, שנבעה לאחר רציחתם של ישראלים רבים כל כך".

"מה שעשינו, מאחר שאנו מדינה שקופה, שיודעת לקיים חקירה עניינית, ושלטון החוק בה הוא מעל הכל, הצענו לפלסטינים חקירה משותפת אודות הנסיבות של המקרה הטראגי הזה. לצערי, הפלסטינים סירבו. הם לקחו את הגופה, את הקליע, ולכן בלתי ניתן לאמת את אף אחת מהטענות".

הרצוג נגד התחקיר (ללא קרדיט)

הנשיא הדגיש: "ישראל הייתה פתוחה ושקופה, והציעה לארצות הברית להצטרף לתהליך החקירה, מכיוון שאנו מייחסים חשיבות גבוהה לחופש הדיבור ולעבודתם של עיתונאים וכלי תקשורת ואנו מכבדים אותם. ייתכנו מספר תרחישים. גם בעבר קרו מקרים בהם הואשמנו והאמת יצאה לאור, בדיעבד, כשהיו הרבה עובדות כוזבות נגד ישראל. אל תבנו על עובדות כוזבות. לימדו את העובדות, ניתן ללמוד עובדות באופן מדעי. לצערי הפלסטינים סירבו לשתף פעולה".

כזכור, אמש, בעקבות פרסום התחקיר, דובר צה"ל סתר את טענותיו כי לא היו עימותים קודם לירי בעיתונאית וטען כי "נורתה אש נרחבת ולא נשלטת לעבר כוח צה״ל, לצד ירי מדויק והשלכת מטענים אשר פגעו בכלי הרכב הצבאיים ובסמוך ללוחמים. לקראת סיומו של המבצע, נפגעה עיתונאית פלסטינית אשר שהתה בתוך מרחב הלחימה בזמן חילופי האש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר