מות העיתונאית בג'נין

גנץ משיב לפלסטינים: "טענותיכם - שקר גס ובוטה"

התובע הכללי ברמאללה פרסם דו"ח לפיו העיתונאית המפורסמת מאל ג'זירה נהרגה דווקא מירי של צלף צה"ל; שר הביטחון בני גנץ הגיב בזעם ודחה את הטענות (חדשות בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: תמר נויברג, פלאש 90)

מות העיתונאית הפלסטינית הבכירה, שירין אבו עקאלה, בג'נין, עדיין לא ברור לישראל. לפי דו"ח ביניים שהוגש לפני מספר ימים לרמטכ"ל כוכבי, אי אפשר לדעת האם אבו עקאלה נהרגה מירי לוחם ימ"מ או מירי פלסטיני.

ברקע הדברים הללו, ובעקבות סירוב רמאללה לקיים חקירה משותפת עם ירושלים, התובע הכללי של הרשות הפלסטינית פרסם היום (חמישי) את הדו"ח הרשמי לאירוע, כאשר לטענתו התשובה ודאית: ישראל אחראית למות העיתונאית.

"סוג הכדור שפגע בראשה של שירין והרג אותה, בהתאם לפציעה שנגרמה לה, מצביע על כך שהוא משמש צלפים", קבע התובע הפלסטיני בשעת הגשת הדו"ח ליו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס. "הכדור פגע בה ישירות ולא עבר דרך גוף אחר, ומקור הירי היה מכיוון דרום ישירות למיקומה של אבו עאקלה ויתר העיתונאים כ-180 מטרים מהכוחות הישראליים", טען.

בתגובה על כך, פרסם שר הביטחון, בני גנץ, שנפגש במהלך השנה האחרונה מספר פעמים עם אבו מאזן, תגובה חריפה נגד התנהלות הרשות הפלסטינית בימים שלאחר האירוע.

"כל טענה שצה"ל פוגע בכוונה בעיתונאים או בבלתי מעורבים היא שקר גס ובוטה", אמר גנץ. "צה"ל פועל מול טרור רצחני, שגבה בשבועות האחרונים את חייהם של 20 בני אדם. רבים מהטרוריסטים יצאו מאזור ג'נין, שהוא האזור בו אירע האירוע המדובר".

שר הביטחון הדגיש: "אנחנו פועלים תמיד תוך התמקדות בפגיעה בטרוריסטים והימנעות ככל שניתן מפגיעה בבלתי מעורבים, וכך נמשיך לעשות. תחקירים והפקת לקחים לא מבצעים במסיבות עיתונאים, אלא בחדרים הסגורים ותוך העברת מידע. למרות פניות רבות של הצד הישראלי, הפלסטינים מסרבים לשתף פעולה, מה שמעלה את השאלה האם הם באמת רוצים להגיע לחקר האמת", עקץ.

בסיום דבריו ביקר גנץ גם את ענקית התקשורת האמריקנית CNN, שפרסמה דו"ח משלה עם תוצאה זהה, לפיה אבו עקאלה נהרגה מאש ישראלית: "החקירה החד צדדית, והניסיונות להאשים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה תוך קידום תחקירים שקריים כמו זה שפורסמו ברשת CNN, פוגעים ביכולת להגיע לשקט וליציבות באזור ונותנים רוח גבית לטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר