הפרסומים בפייסבוק

פנייה ליועמ"שית נגד ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג

חבר מועצת העיר פתח תקווה פנה אל היועצת המשפטית לממשלה נגד ראש העיר רמי גרינברג, על קידום "מסרים תעמולתיים בחשבון הפייסבוק" מקופת העירייה; בעירייה דוחים את הטענות (בארץ)

רמי גרינברג (צילום מסך: מתוך השידור החי של ישיבת המועצה, עיריית פתח תקווה)

חבר מועצת עיריית פתח תקווה, גנאדי בורשבסקי, פנה באמצעות עו"ד עמרי שגב ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, נגד ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג על השימוש שעושה בפרסומים בעמוד הפייסבוק על חשבון קופת העירייה. בעירייה, דוחים את הטענות ומבהירים כי העמוד מנוהל על ידי צוות לשכת דובר העירייה.

בפתח מכתבו מציין עו"ד שגב כי "לכאורה, על פי נתוני חברת Meta המחזיקה ברשת החברתית הידועה Facebook, ראש עיריית פתח תקווה, מר רמי גרינברג, מוציא בקביעות על חשבון קופת העירייה כ-28 אלף ש"ח כל חודש על מנת לקדם מסרים תעמולתיים פרטיים בחשבון הפייסבוק האישי שלו. כפי שניתן ללמוד, מדובר על פניו בהפרה גסה של הוראות הדין ובהיקף יוצא דופן של רבבות ש"ח בכל חודש".

עו"ד שגב מצרף למכתבו תרשים המעיד, לדבריו, כי מדובר "בנוהג אותו ייסד מר גרינברג בעצמו, בסיוע הגורמים בעירייה האחראים על קופתה. למעשה, לפי בדיקה מדגמית עולה כי מלבד מר גרינברג אין עוד ראש עירייה גדולה הפועל באותו אופן ומממן את חשבונו האישי מקופת העירייה".

"אם לא די בכך", הוא מוסיף, "את האמור עושה מר גרינברג בהיקפים עצומים אשר אין להם שני אפילו בקרב שרי הממשלה (אשר ממילא עושים זאת שלא על חשבון כספי המשרד עליו הם אמונים)".

(צילום מסך מתוך המכתב ליועמ"שית)

עו"ד שגב ממשיך וכותב כי "מר גרינברג מפרסם בעמוד הפייסבוק האישי שלו, שמופעל כשש שנים טרם נבחר לכהונת ראש העירייה, תכנים השייכים לעיריית פתח תקווה תוך ניכוסם של מעשים אלה – אליו באופן אישי. חמור מכך, מר גרינברג שייך לכאורה את חשבון האשראי של עיריית פתח תקווה ישירות לחשבונו הפרטי ובאמצעי זה מפרסם כל מודעה העולה על רוחו תוך שימוש בקרדיט שממומן כולו על ידי תושבות ותושבי פתח תקווה".

עו"ד שגב מזכיר במכתבו כי "ממש לפני חצי שנה, ביום 28.12.21 הורתה יו"ר ועדת הבחירות האזורית - כב' השופטת חנה קיציס - להסיר את שמו של ראש העירייה מפרסומים אינפורמטיביים, ממתנות המחולקות לתושבים, להסיר את שמו מתשובות עובדי הרשות לתושבים; לחדול מלהצמיד את מספר הטלפון שלו במסגרת הפרסומים המותרים; להסיר את שמו מסרטונים מטעם העירייה; מהאפודים הצהובים שמחולקים לתלמידי בית הספר המתנדבים במשמרות זהירות בדרכים ועוד".

"בהתחשב בחומרת ההפרה, חריגותה והיקפה המשמעותי", הוא כותב, "נדמה כי על היועצת המשפטית לממשלה לנקוט בהליכים פליליים כלפי מי שעושה שימוש ללא הגבלה בקופת העירייה וכן לגורמי העירייה המאשרים זאת. אין מדובר בהפרת דין קלה אשר ניתנת לפתרון באמצעות צו מניעה בהתאם לחוק דרכי תעמולה אלא בהפרה חמורה ומתמשכת שעלותה לכספי משלם המיסים מגיעה ככל הנראה למעל מיליון ש"ח עבור תשלום לחברת פייסבוק בלבד וכל זאת לצרכיו האישיים – תעמולתיים של מר גרינברג".

מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה מנגישה מידע שימושי לציבור על השירותים העירוניים השונים, האירועים העירוניים וזאת בכלל האמצעים הדיגיטליים המנוהלים על ידי צוות לשכת דובר העירייה, ובכלל זה העמוד הציבורי של ראש העיר - בדומה לנעשה בכל הרשויות האחרות.

"התקציב שצויין אינו מיועד לקידום העמוד או לקידומו של ראש הרשות אלא לקידום פרסומים ייעודיים במגוון תחומים לציבור תושבי העיר: פיתוח תשתיות, חידוש מבנים וגינות, מידע על מגוון רחב של אירועים, על החלטות במגוון של תחומים ועוד.

"העשייה העירונית העניפה לצד מגוון רחב של ערוצי הדיגיטל - אחריהם עוקבים מאות אלפים ואשר משמשים לנו, כרשות, כלי מרכזי להפצת המידע על כל הנעשה לעיר ולציבור - מחייבת אותנו לנהל ולהקצות תקציבים לקידום פרסומים גם בעמוד הציבורי של ראש העיר.

"זאת מאחר ולא ניתן להעמיס עשרות רבות של קידומים רק על עמוד אחד - ובכפוף לכללי הפייסבוק. כאמור, עומס הפעילות העירונית מחייבת זאת. בנוסף, בשונה מאישי ציבור אחרים, העירייה אינה רוכשת כתבות תדמית וכן אינה משתמשת במניפולציות שיאפשרו להציג עלות פרסום שגויה ואף אינה מסתייעת בגורמי חוץ להפקת התכנים וניהול העמודים כפי שעושים מרבית הרשויות ובעלויות גבוהות מאד.

"חשוב לציין כי ראש העיר אינו מעורב באופן בו מקודמים או לא מקודמים פרסומים, כמה כסף מוקצה ואם בכלל ומאיזה עמוד. מי שאמון על ההחלטות האלו הינו דובר העירייה וצוות המחלקה לשירותים דיגטליים.

"הכל נעשה על פי עבודת פילוח ונתונים ולפי אופי הקמפיין ואוכלוסיית היעד וכן ייעדי החשיפה הנדרשים על מנת להשיג את היעדים. בין אם זה רישום לאירוע תרבות וספורט, רישום למיזמים חינוכיים, לחוגים, קייטנות, גופים אקדמאיים עירוניים ועוד. כאמור, כל המידע שקוף ונגיש - לא רק בנוגע למימון בעמוד אלא בכל פרסום ופרסום. ואיננו מסתירים דבר.

"חשוב לציין כי גם ועדת הבחירות דנה בנושא לפני מספר חודשים בעקבות עתירה אליהם והיא אינה אסרה על ציון חתימתו ומספר הנייד של ראש העיר בפוסטים המופצים ומקודמים בעמוד הציבורי. ייתר על כן כל מה שקבעה הועדה - מיושם במלואו.

"מאחר שכאמור זה לא נאסר - אין שום מניעה להמשיך לחתום בשמו של ראש העיר עם מספר הנייד האישי שלו כחלק מהרצון להגביר את הנגישות ואת השקיפות וכפי שנעשה בכלל הרשויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר