ההתראות מטרור בטורקיה

מאה ישראלים בטורקיה הוזהרו ע"י ישראל

אחרי שהבוקר המל"ל פרסם אזהרת מסע חריגה לטורקיה, למעלה ממאה ישראלים השוהים במדינה הוזהרו באופן פרטני, הובהר להם כי הם 'סומנו' והומלץ להם לחזור מיידית (חדשות)

(צילום: Moshe Shai / Flash90)

אחרי שהבוקר (שני) המטה לביטחון לאומי פרסם אזהרת מסע חריגה לטורקיה, למעלה ממאה ישראלים השוהים במדינה הוזהרו באופן פרטני, כך על פי הדיווח של ניר דבורי וירון אברהם ב-N12.

על פי הדיווח, בטורקיה שוהים כעת כ-40 אלף ישראלים, למעלה מ-100 מהם הוזהרו באופן פרטני, הובהר להם כי הם סומנו והומלץ להם לחזור מיידית לישראל.

כזכור, במטה לביטחון לאומי ובמערכת הביטחון העריכו הבוקר כי בכוונת האיראנים לפגוע בישראלים בטורקיה ובצעד חריג פרסמו אזהרת מסע מפני נסיעה למדינה, גורמים במערכת הביטחון מסרו כי מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית.

בטורקיה לא אהבו את ההודעה הישראלית אך הבינו את נחיצותה, הטורקים עודכנו על ההודעה טרם פרסומה ולאחר שארגוני הביון ומשרדים שונים שיתפו במידע שבידיהם.

למטה לביטחון לאומי יש ארבע דרגות אזהרה לנסיעה למדינות במספרים עולים, כעת טורקיה ממוקמת תחת רמה 3 - רמת איום בינונית, לפי רמה זו מומלץ להימנע מנסיעות שאינן חיוניות. הסיבה בשלה דרגת האזהרה עומדת רק על שלוש, היא בשל היחסים המתחממים בין המדינות והניסיון לעלות על מסלול חדש.

כזכור, מאז הפרסומים כי ישראל היא זו שחיסלה את קצין משמרות המהפכה בטהראן שבאיראן, גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם. בתקופה האחרונה אף דווח על ניסיונות איראניים למשיכת ישראלים לחו"ל לשם פגיעה בהם או חטיפתם. הערכה היא כי לאחר שניסיונות שונים שלהם נכשלו, האיראנים החליטו "להוריד את הרף" ולהתמקד בטורקיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר