ביקורת קשה

הנשיא: "הכנסת הנאצים לשיח - קו אדום"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא היום דברים באירוע "יום האחדות" לזכר שלושת הנערים שנרצחו, וביקר קשות את השיח המידרדר: "לא מאמין שצריך בכלל להגיד את זה" (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא היום (שלישי) דברים באירוע "יום האחדות" שנערך מדי שנה לזכרם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בידי החמאס בשנת 2014.

בפתח דבריו אמר: "לפני כמעט שנה, כשהושבעתי לתפקידי כנשיא, הבטחתי שהאתגר של בנין 'מרחב של הסכמה' במדינת ישראל, העמקת היסודות המשותפים, ופיתוח הבסיס לחיים שלנו יחד יעמדו בראש סדר העדיפויות שלי כנשיא.

"מאז אין יום שבו אינני עוסק באתגרים האלה. אבל היום הוא יום מיוחד. היום, ביום האחדות, כולנו מתעסקים בזה. היום כולנו שואלים את עצמנו איך אנחנו ממשיכים להשמיע קולות שונים, אבל עושים את זה יחד".

הנשיא ביקר קשות את השיח המדרדר בתקופה האחרונה: "יש מילים שחייבות לצאת מהלקסיקון שלנו, ויש ביטויים שאי אפשר לסבול. לא בפוליטיקה, לא במרחב הציבורי, לא בתקשורת.

"אני פונה לאזרחיות ואזרחי ישראל, ובמיוחד למערכת הפוליטית והציבורית שלנו, ומבקש בכל לשון: חִידְלוּ! האשמות בבגידה, או בשנאת ישראל, העלבת אזרח או קבוצה בשל אמונתם ואורח חייהם; או חלילה, ואני לא מאמין שצריך בכלל להגיד את זה, הכנסת הנאצים לתרבות השיח בישראל – הן קווים אדומים שאסור לחצות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר