"כאבים קשים בכל הגוף"

מכונות ההרס: הפגיעות האיומות מקורקינט ואופניים בכביש

הם רק נראים תמימים, אבל פוטנציאל ההרס שלהם אדיר ומחריד: אופנים חשמליים, קורקינטים ושאר כלי רכב ממונעים על שניים • הריגתו של האברך בפתח תקווה אמש, המחישה את גודל הסכנה (ארץ)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
מגפת האופניים (צילום: shutterstock)

נובמבר 2019, שעת לילה מוקדמת: גברת ר. אייזיקוביץ צעדה להנאתה ברחוב קצנלבוגן בשכונת הר נוף בירושלים, נושמת את האויר הקריר. פתאום, משום מקום הגיח נער כבן 13 על אופניים חשמליים, דוהר במהירות מופרזת על המדרכה. הנער לא הצליח לכוון את האופניים הצידה והתנגש בעוצמה בגברת אייזיקוביץ. היא הוטחה בקרקע וראשה נחבט באדמה בעוד האופניים ממשיכים בנסיעה ודורסים אותה.

גברת אייזיקוביץ בקושי הצליחה לגרור את עצמה חזרה לביתה, ובמשך חודשים ארוכים, ולמעשה עד היום, סובלת מכאבים קשים בכל גופה.

הורי הנער העדיפו להתעלם מהאירוע ולמשך תקופה הסתירו את הנער ואת אופניו כדי לא להתמודד עם תוצאות התאונה הקשה.

רכב נתקע באוצמה ברוכב אופניים חשמליים (צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה)

זהו רק מקרה אחד שהגיע למערכת בעקבות סיפורו של האברך שנפגע אתמול (שני) מרכב חולף בעודו רכוב על אופניים, נפצע ונפטר.

עליה חדה

מדו"ח שנעה על ידי מכון גרטנר בשנת 2016 עולה כי באותה שנה נשבר שיא במספר המאושפזים עקב תאונות בהן היו מעורבים אופניים וקורקינט חשמליים. בדו"ח מצב לאומי, של המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה, המציג את מגמות ההיפגעות של רוכבי אופניים וקורקינט חשמליים, בין השנים 2013 ועד 2016, נמצאה עליה של פי 9 במספר המאושפזים עקב תאונות מסוג זה בשנים אלו.

עם השנים נמצאה גם עליה באחוז הפצועים הקשים ואחוז הנפגעים עם פציעות ראש קשות. מקרב הרוכבים המאושפזים, כ-44% הנם נפגעי ראש, מה שמצביע, כנראה, על רכיבה ללא קסדה.

ואם הצגנו דו"ח מ-2016 נסכים כולנו כי עם השנים המצב נהיה קטסטרופלי וכי מספר התאונות רק הולך וגובר.

לפני כחודש נסעה חנה בצומת קסטינה בסמוך לקריית מלאכי. הילדה, ממשפחה של חסידי חב"ד, חצתה את הכביש במעבר החצייה עם קורקינט חשמלי ורכב שחלף באדום נתקע בה בעוצמה. היא נפגעה בראשה משמשת הרכב ולאחר מכן הוטחה לאספלט. היא נשלחה מורדמת ומונשמת באמבולנס טיפול נמרץ לעשרה ימים במחלקה של טיפול נמרץ.

כיום היא במצב טוב יותר במחלקת שיקום ילדים בבית הרפואה תל השומר, אך המצב אינו פשוט כלל. שמה לתפילה חנה שיינא בת הדס.

בעקבות התאונה יצאו בקריית מלאכי בקמפיין לעידוד לבישת קסדה בעת הרכיבה. לו הייתה עם קסדה המצב יכול היה להיות טוב יותר בהרבה.

אופניים חשמליים: סכנה על הכביש (צילום: מרים אלסטר. פלאש 90)

כותב השורות נסע בילדותו באופניים במדרכה בזהירות האפשרית והתנגש באופנוע (!) שנסע אף הוא על המדרכה. בנס זה נגמר בשריטה קלה בלבד.

מדי פעם אנו שומעים וקוראים על עוד תאונת אופנוע או כלי רכב על שתי גלגלים שנגמרים בצורה טראגית עם פציעות קשות ולעיתים אף מוות.

הורים, שימו לב שאתם נותנים לילדים לרכב על אופניים או כל רכב דו גלגלי אתם עלולים לזמן את התאונה הבאה. לעיתים שלא באשמתם כלל, וכי זה משנה.

נסיעה על כלי רכב דו גלגלי מסוכנת ומסכנת חיים. הימנעו ככל הניתן מנסיעה בכלי רכב שכאלה וגם החלטתם בכל אופן לנסוע בכזה כלי, חבשו קסדה, סעו לאט ובזהירות ושימו לב לכללי הכביש ולהולכי רגל שסביבכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר