פסק דין תקדימי

23 שנות מאסר למחבל שדקר נערה בעפולה

23 שנות מאסר נגזרו על המחבל שביצע פיגוע דקירה בעפולה לפני 4 שנים, וכן פיצוי של 150,000 ש"ח. עו"ד חיים בלייכר מחוננו: "ניכרת מגמה של החמרת ענישה נגד מחבלים" (ארץ)

שובה בבית החולים (צילום: דוברות 'העמק')

היום (שני) גזר ביהמ"ש המחוזי בנצרת 23 שנות מאסר על המחבל נור אלדין בן תאיר שינאוי, שהורשע בביצוע פיגוע הדקירה בעפולה לפני כארבע שנים. בנוסף, נגזר עליו תשלום פיצויים על סך 150,000 ש"ח. בפיגוע דקר המחבל את שובה בן שושן, אז תלמידת אולפנה כבת 18, לא פחות מ-9 פעמים, ולאחר מכן ניסה לפגוע בשוטרים שרדפו אחריו.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את שובה בירך על גזר הדין: "מצד אחד ניכר שיש מגמת החמרה בענישה כלפי מחבלים ומבצעי טרור, אך חשוב לזכור שעדיין מדובר באחד האירועים החמורים שהיו. המחבל דקר את שובה לא פחות מ-9 פעמים, ובהמשך ניסה לדקור גם את השוטרים שרדפו אחריו – אי לכך ציפינו לעונש המקסימלי של 25 שנה כפי שניתן בחוק. אנו מקווים שמגמת ההחמרה תמשיך הלאה גם בשפיטה של המחבלים וגם בחקיקה בכנסת, שתחמיר עם המחבלים יותר ויותר".

בחודש שעבר הגיעה שובה לדיון הטיעונים לעונש נגד המחבל יחד עם בעלה. לאחר הדיון אמרה: "אנחנו ב"ה המשכנו את החיים, התחתנתי למרות הקשיים, לא פשוט לקום מכזה אירוע. אנחנו באמת דורשים התייחסות ראויה ועונש מרבי למחבל שניסה לרצוח אותי. הוא עשה מעשה כל כך שפל, ולא יתכן שאנחנו נרחם בכזה מצב. אנחנו דורשים מבית המשפט להגן עלינו ולשמור על ביטחוננו פה במדינה".

כזכור, הפיגוע אירע לפני כארבע שנים, בתחנת אוטובוס בעיר עפולה. המחבל, שוהה בלתי חוקי, גמר אומר בליבו לרצוח יהודי דתי צעיר ככל האפשר. המחבל המתין עד ששובה תתיישב בתחנת האוטובוס, ואז שלף סכין גדולה בעלת להב באורך 15 ס"מ ודקר את הנערה מלפנים. בן שושן ניסתה להימלט ולצעוק לעזרה, והמחבל הוסיף ודקר אותה בגבה 8 פעמים נוספות, באמצעות הסכין הגדולה.

כשחש המחבל כי כוחותיה של הנערה אוזלים סבר כי מותה קרב, ונמלט מהמקום לכיוון ג'נין. למרות פציעותיה הקשות הצליחה בן שושן להתקדם רגלית למסעדה סמוכה, שם סיפרה כי נדקרה והתמוטטה. עוברי אורח הזעיקו סיוע רפואי והיא הובהלה לבי"ח 'העמק' כשמצבה קשה ונשקפת סכנה לחייה.

המחבל עצמו נמלט מזירת האירוע, אולם נתפס ע"י שוטרים בעיר. הוא ניסה לדקור גם אותם, ונפצע במהלך המעצר. לפי כתב האישום "במעשיו האמורים ניסה הנאשם לגרום למותה של הנערה שלא כדין, מתוך מניע לאומני, דתי או אידיאולוגי, תוך שימוש בסכין אותה החזיק שלא כדין", זאת בנוסף להכנת גלי נשק לביצוע רצח ממניע לאומני וכן שהייה בישראל שלא כחוק.

בהכרעת הדין הורשע המחבל בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום, והן: ניסיון לרצח בנסיבות מעשה טרור, הכנה לרצח בנסיבות מעשה טרור, החזקת סכין שלא כדין וכניסה שלא כדין לישראל (ריבוי מקרים).

כאמור, היום נגזרו על המחבל 23 שנות מאסר ותשלום פיצויים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר