תם ביקור נשיא ארצות הברית

בטקס מצומצם: ביידן נפרד מישראל והמריא היישר לסעודיה

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, סיים את ביקורו בישראל, אחרי יומיים עמוסים בפגישות ובסיורים - ולאחר שנפגש גם עם אבו מאזן • בנמל התעופה בן גוריון ליוו אותו לסעודיה הנשיא וראש הממשלה (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מטוסו של ביידן, היום (צילום: לע"מ)

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, סיים את ביקורו בישראל. בטקס פרידה מצומצם בנתב"ג ליוו אותו נשיא המדינה בוז'י הרצוג וראש הממשלה יאיר לפיד. מישראל המשיך הנשיא ביידן היישר אל סעודיה. זאת שעות אחרי ההכרזה כי מטוסים ישראלים יוכלו לעבור מעל שטחה.

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בטקס בנתב"ג: "אני רוצה להודות לנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, על ביקור שריגש מדינה שלמה. על המחוייבות שלו לעוצמתה הצבאית והמדינית של ישראל. אני מאחל לו הצלחה בפסגה בג'דה.

אנחנו קמים הבוקר לבשורה משמחת. רשות התעופה הסעודית הודיעה על פתיחת המרחב האווירי לחברות תעופה ישראליות. זהו צעד רשמי ראשון של נורמליזציה מול ערב הסעודית".

לדבריו, "ההחלטה תאפשר לחברות התעופה הישראליות לטוס במסלול ישיר לאסיה ולאוסטרליה. מדובר בחיסכון עצום בדלק, בזמן ובעלויות. חיסכון שיגיע באופן ישיר לכיסם של אזרחי ישראל ויוזיל את כרטיסי הטיסה".

לפיד הוסיף: "אני מברך את ההנהגה הסעודית על פתיחת המרחב האווירי. זהו צעד ראשון. אנחנו נמשיך לעבוד על זה בזהירות המתבקשת, למען הכלכלה הישראלית, הביטחון הישראלי ואזרחי ישראל. להחלטה הזו קדמה החתימה על "הצהרת ירושלים" והעמקת המחוייבות האמריקאית לביטחון ישראל, למאבק בגרעין האיראני, להעמקה של הנורמליזציה ולתהליכים של הסכמי אברהם ופסגת הנגב. לביקור הישגים נוספים שייקח עוד שנים עד שאפשר יהיה לדבר עליהם".

יומו השלישי של הביקור בישראל נפתח בביקור פרטי, ללא ליווי ישראלי, בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה במזרח ירושלים, שם הודיע ביידן על מענק של 200 מיליון דולר מחצית מתקציב ארה"ב והשאר ממדינות המפרץ לבתי חולים פלסטיניים במזרח ירושלים.

המסור ובו אנשי אבטחת הנשיא, בנתב"ג היום (צילום: לע"מ)

הביקור נערך ללא ליווי רשמי מצד ישראל או הפלסטיניים כדי למנוע חיכוכים פוליטיים סביבו. מאז 2017 לא הועברו לבית החולים תקציבים אמריקאים בעקבות הכרזת הממשל האמריקני הקודם על אש"ף כארגון טרור.

לאחר מכן הגיע ביידן לבית לחם לפגישה עם אבו מאזן ולביקור בכנסיית המולד. הפגישה בין השניים נמשכה כשעה ובסופה נשאו השניים הצהרות נפרדות בעקבות אי-הסכמות על נוסח הצהרה משותפת. משם המשיך ביידן במסוק לנתב"ג, לטקס פרידה קצר מהנשיא יצחק הרצוג ומראש הממשלה יאיר לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר