רצח ברק משולם ז"ל

הדורס מתגונן: "לא ראיתי שוטר", זעם במשטרה על השחרור

בית המשפט האריך את מעצרו של הפלסטיני, שדרס למוות את השוטר ברק משולם ז"ל - ביממה אחת בלבד. במשטרה זועמים: "יש סלחנות גדולה מידי" • החשוד מתגונן: "חשבתי שפגעתי בעמוד" (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
השוטר שנרצח וזירת הדריסה (צילום: דוברות המשטרה ובאדיבות המשפחה)

בית המשפט החליט אמש (ראשון) להאריך את מעצרו של הפלסטיני בן ה-17, החשוד ברצח השוטר משולם ז"ל, בשעת לילה של מאוחרת של מוצאי שבת, ביממה אחת בלבד. לדבריו, הוא לא ראה כל שוטר בכביש. לפי הדיווח ב-N12 במשטרה זועמים על כך וטוענים כי הענישה קלה מידי.

כזכור, במהלך הלילה של מוצאי שבת נרצח רס"ר ברק משולם ז"ל על ידי פלסטיני בן 17 שניסה להימלט ממחסום משטרתי בכביש 4 סמוך לעיר רעננה. בפטירתו, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הורים ושני אחים.

במהלך חקירתו, טען הפלסטיני הדורס כי לא מדובר ברכב גנוב. "אני רק זוכר שפגעתי בעמוד", טען. "הייתי בהלם. לא ראיתי שום שוטר. לא הצלחתי לעצור את הרכב מיד. ברגע שיצאתי ויצאתי מהרכב, ראיתי הרבה שוטרים. לא ברחתי לשום מקום, רק נבהלתי. אחר כך הסגרתי את עצמי למשטרה".

כאמור, במשטרה זועמים על העונש הקל שקיבל החשוד בדריסה. לא מעט שוטרים וקצינים סיפרו לחדשות 12: "יש סלחנות כלפי גנבי רכב, הענישה קלה". הדוגמה לטענת השוטרים: רק השבוע - 3 גנבים מהשטחים שנעצרו, שוחררו למעצר בית.

השוטר שנהרג רס"ר ברק משולם ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)

ברק ז"ל, יליד 1992 החל את דרכו במשטרה בשירות חובה כלוחם מג"ב בין השנים 2011-2014 ומיד לאחר מכן התגייס למשטרה כסייר בתחנת כפר סבא.

בהודעת המשטרה נאמר: "במהלך הלילה איבדנו שוטר יקר, רס"ר ברק משולם ז"ל, במהלך פעילות מבצעית בגזרת מרחב שרון, לאחר שתושב רמאללה עפ"י החשד רצח אותו בעת פריצת מחסום משטרתי ברכב גנוב בו נהג סמוך לצומת רעננה".

על פי החשד, הפלסטיני גנב רכב מתושב העיר חולון וכחות משטרה פתחו במרדף אחריו, כשהוא נתקל במחסום בצומת 4 הוא החליט להימלט בכוח ודרס למוות את השוטר.

זמן קצר לאחר הדריסה, כוחות גדולים של משטרה בסיוע מסוק החלו לסרוק אחר החשוד שנטש את הרכב ונמלט מהזירה. שוטרי תחנת כפר סבא איתרו אותו והוא נעצר בחשד לרצח שוטר. מעצרו, כאמור, הוארך ביממה אחת בלבד.

מפקד המחוז-ניצב אבי ביטון אמר כי את החקיֹרה תנהל היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה במרחב שרון בשת"פ יחידת הבוחנים של מחוז מרכז.

זירת אירוע הדריסה (צילום: דובר המשטרה)

פראמדיק מד"א אביב סולומון סיפר: "השוטר שסבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד היה מחוסר הכרה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס לאירוע הקשה ואמר כי "משטרת ישראל איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב. זו פעילות יום יומית שמבצעים מאות ואלפי שוטרי משטרת ישראל בשגרת פעילותם, ואנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור שוטרי משטרת ישראל ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלול להיות קטלני מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו.

"ברק ששירת במג"ב היה בעל ניסיון מבצעי רב ושימש כראש משמרת בשיטור העירוני של רעננה. הוא עסק בשיטור כל חייו הבוגרים בדיוק מהמניעים הנכונים של אהבת המולדת, וחשיבות ההגנה על אזרחי המדינה. החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו. בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער. בתפקידו שירת את אזרחי העיר והאזור נאמנה והוא היה מופת ליוזמה, מקצועיות ונחישות גדולה.

"בשעה קשה זו אנו מחזקים את משפחתו של ברק, אלמנתו, ילדיו, הוריו ואחיו. נתמוך ונלווה אותם לעד. נסיבות האירוע עוד מתוחקרות אך לא נשקוט עד שנמצא את מלוא חומרת הדין עם החשוד שנעצר. יהי זכרו של ברק משולם ברוך".

זירת האירוע והרב הפוגע (צילום: דוברות המשטרה)

אתמול, בשעות אחר הצהרים, בבית העלמין הצבאי בכפר סבא, נערכה הלוויתו של משולם. ספדו לו השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, מפכ"ל המשטרה-רנ"צ יעקב שבתאי, ממ"ז מרכז - ניצב אבי ביטון, מפקד מרחב השרון- תנ"צ נתי גור ומפקדו הישיר - מת"ח כפר סבא- סנ"צ שרון מנור.

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, אמר בלוויה: "גם הלילה לא עמד ברק מנגד, וללא היסוס יצא לבלום פושע חסר מעצורים. באומץ לב, בנחישות ובגבורה אנושית, ברק פשוט היה שם, בשביל כולנו. רק בחודש שעבר ליווינו למנוחות את רב-סמל בכיר עמיחי כרמלי זכרו לברכה, שנפל אף הוא בנסיבות דומות וכואבות. גם הלילה, כמו במקרה בו נפל עמיחי, פגש ברק עבריין אלים ומסוכן, שישלם מחיר כבד מאוד על מעשהו הנפשע".

לדבריו, "אין לנו אלא להתייחס לפושע כזה כאל רוצח, ועל העונש להיות בהתאם. אין שום ספק, שכאשר שוטר נמצא בסכנת חיים כאשר רכב דוהר לעברו ומאיים לפגוע בו - או בכל מצב נוסף של סכנת חיים - רשאי השוטר לנטרל את הרוצח הפוטנציאלי".

מפכ"ל המשטרה-רנ"צ יעקב שבתאי, אמר: "שוטרי ולוחמי משטרת ישראל הם המגן האנושי של אזרחי המדינה, ולצערי אנו עדים לכך שוב, עם נפילתו והירצחו של רב סמל מתקדם ברק משולם זיכרונו לברכה. לאזרחי ישראל שקמים בכל בוקר לעיסוקם, נראה שעבר עוד לילה שקט על המדינה, אך לא כך הדבר. הלילות והימים השקטים שלכם, הם לילות וימים של מלחמה מתמדת ועיקשת של שוטרי משטרת ישראל על שלומכם ועל רכושכם.

"מעל קברו של ברק זיכרונו לברכה, אני אומר לאזרחי המדינה את מה שהוא גילם בחייו ואת מה שהוא היה אומר גם כעת – יש על מי לסמוך ושום דבר לא יפגע בשליחותנו המקצועית, הערכית והמוסרית בשמירה על ביטחון הפנים של ישראל. זוהי המורשת שהוא מותיר לנו, ואנו מחויבים לה.

המפכ"ל הוסיף: "השכול הוא הדבר הקשה ביותר שיכול לפקוד אותנו. הוא ריכוז שלא ניתן להסביר במילים, של חוסר אונים, כאב, כעס, ריקנות ואובדן. את כל אלה, לא נוכל לרפא, אך אני מבטיח לכם מעל קברו של ברק, שמשטרת ישראל תלווה אתכם, תתמוך ותסייע לכם, מעתה ועד עולם.

אלמה וליאו דוד שהפכו בין לילה ליתומים מאבא, גם הפכו בין לילה לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל הגדולה והמורחבת. כשיגדלו, הם ישמעו מאתנו את סיפורי הגבורה על אביהם ברק שהיה שוטר גיבור בכל רמ"ח איבריו מצעירותו ועד יום מותו. ברק, אני ניצב כאן מולך היום, כואב ואבל על לכתך, תומך, מנחם ומחבק את משפחתך וחבריך, ומצדיע לך על גבורתך ושירותך למען מדינת ישראל."

מפקד מחוז מרכז-ניצב אבי ביטון ספד: "ברק, היית לוחם מתחילת דרכך במשמר הגבול ובסיום השירות הסדיר בחרת לקשור את גורלך עם משטרת ישראל בשירות קבע כסייר בתחנת כפר סבא ובהמשך ביחידת השיטור העירוני. חתרת למגע כלוחם ונפלת על חרבך כלוחם.

"בפעולתך הלילה גילמת את מרבית ערכי משטרת ישראל. פעם נוספת אנו משלמים מחיר כבד מנשוא בחציצה בין האזרח לעבריין. כתבת לנו בדמך צוואה להיות אמיצים כמוך, נחושים כמוך. אני מצדיע לך ומבטיח מעל קברך שנמשיך לצעוד בנתיב שסללת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר