האסון במירון

הפרשן: "אם שמעון לביא לא היה מתפטר, הוא היה מועמד מוביל למפכ"לות"

ההתפטרות המפתיעה של ממ"ז צפון: הפרשן מסביר, כי לביא היה מפקד מוערך שאלמלא התפטר, היה המועמד המוביל למפכ"לות • אביו של ידידיה ז"ל: "זו החלטה אמיצה" (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ממ"ז צפון שמעון לביא (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון לביא, שהודיע אמש (שני) על החלטתו להתפטר ולפרוש מהמשטרה בשל אסון הנורא במירון, הבוקר, מסביר הפרשן, שאלמלא פרש, הוא היה המועמד המוביל למפכ"לות. אב אחד הנספים, הסביר שההחלטה שלו הייתה החלטה אמיצה.

פרשן הפלילים של '13' אלי סניור סיפר הבוקר בריאיון ברדיו ללא הפסקה: "ניסו להפיל את האחריות לכיוונו של לביא - למרות שהוא היה הראשון שלקח אחריות למחרת האירוע. לא חושב שנראה גל התפטרויות עכשיו מהמשטרה".

"טענו שמדובר באירוע מחוזי ולכן האחריות מוטלת עליו. לדעתי עד מכתבי האזהרה לא נראה עוד מישהו שיעשה צעד כמו לביא. למה הוא לא התפטר לפני? אולי הוא רצה לנהל את האירוע השנה - והוא רצה אולי לעשות תיקון. זו אבידה מקצועית למשטרת ישראל. אלמלא האסון, הוא היה המועמד המוביל להיות המפכ"ל הבא של משטרת ישראל".

עוד טען הפרשן: "הוא לא היה אחרי האסון ברווז צולע, הוא הרים את עצמו אחרי האסון ועבד כרגיל. כל פיקוד הצפון הופתע מההתפטרות שלו, לביא די טרף את הקלפים. ההערכה היא שמי שיקבל מכתבי אזהרה - זה המפכ"ל, השר לביטחון הפנים וכל מי שקשור למקומות הקדושים. אני יודע שלביא התחבט הרבה זמן עד שהוא החליט להתפטר".

קודם לכן דיבר ברדיו ללא הפסקה, הרב ישעיהו פוגל, אביו של ידידיה פוגל ז"ל, שנהרג באסון הנורא ואמר על ההתפטרות: "מדובר בהחלטה אמיצה בכיוון הנכון, ובהחלט מתווה דרך לכל מי שנגע באירוע של מירון שלפני שנה, והגיע הזמן שגם הם יקבלו החלטה מושכלת".

האב נשאל האם הוא יודע מדוע זה נעשה עכשיו, והשיב: "אין לי הסביר למה זה נעשה עכשיו, יכול להיות שהיה צריך לעשות את זה קודם. עד היום אני לא ראיתי תחקיר עומק של המשטרה, אבל זה לא רק המשטרה - כל המעגלים הסובבים צריכים לקבל אחריות ללכת הביתה, לרענן אותם ולביא אותם למקום טוב. למען מדינת ישראל וטובת אזרחיה, אני מקווה שרבים ייקחו אחריות ושזו תהיה הנורמה".

האב הוסיף ואמר: "כשהשופטת מרים נאור ז"ל לקחה את התפקיד של ראשת הוועדה, היא יצרה ועדה חכמה מאוד, במדינה מאוד, קשובה מאוד - אבל לא שאפשר לסובב אותה. אני באתי לוועדה הזאת והיא נראתה לי עניינית ולא מתלהמת, לכן אני סומך עליה. המשפחות כואבות את כאבם, אבל גם מתרכזות בלחזור לחיים. השנה עברה ברגע אחד, רק אתמול הילד שלי הסתובב בבית והיום אני לבד. למשפחות הן כוחות לצאת ולעלות על בריקדות".

כזכור, מפקד המחוז הצפוני, שמעון לביא, הודיע אמש למפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, ולשר לביטחון פנים, עמר בר לב, על החלטתו להתפטר מתפקידו ולפרוש מהמשטרה בשל אסון מירון הכבד, אסון בו נהרגו 45 חוגגים בהילולת ל"ג בעומר.

במכתב ששיגר למפכ"ל ולשר כתב לביא: "מיד לאחר האסון אמרתי כי אני - כמפקד האירוע - נושא באחריות. כוונתי הייתה והינה לאחריות של ממש, ללא חוכמות וללא התחכמויות. מעולם לא הסתתרתי מאחורי איש, גם לא מאחורי השותפים לאחריות".

בהמשך מכתבו כותב לביא: "מדובר בתחושה אישית, תחושת אחריות הנובעת מהתפקיד. הגעתי למסקנה שנוכח האתגרים הדחופים והמשמעותיים בפניהם ניצב המחוז לאחר האירוע - החזרת השוטרים והקצינים במחוז לעבודה במלוא הכוח, וחיזוק המחוז כדי להתמודד עם המשימות שעמדו על הפרק, ההחלטה הפיקודית הנכונה היא להמשיך ולהנהיג את המחוז לפי שעה".

בסיום מכתבו הוסיף: "הגעתי למסקנה כי זו העת לסיים את תפקידי כמפקד המחוז הצפוני ולפרוש משירות במשטרת ישראל. הקדשתי את כל חיי לשירות מדינת ישראל. יש לנו משטרה מצוינת ואני גאה להשתייך אליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר