הפיגוע ברמות

יאיר לפיד העניק תעודת הוקרה לאזרחים שנטרלו את המחבל

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש עם חיים נעים ומשי בן עמי - האזרחים שנטרלו את המחבל באירוע הדקירה אתמול בירושלים, והעניק להם תעודת הוקרה על מעשיהם (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
לפיד עם האזרחים שנטרלו את המחבל (צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)

ראש הממשלה יאיר לפיד נפגש לפני שעה קלה (רביעי) עם חיים נעים ומשי בן עמי, האזרחים שנטרלו את המחבל באירוע הדקירה אתמול בירושלים.

ראש הממשלה שמע מחיים נעים ומשי בן עמי על השתלשלות אירוע הדקירה אתמול, והודה להם בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל כולם.

"זה קשה לקלוט", אמר לפיד, "אם לא שניכם - אז האזרחים היו מתים. הצלתם חיים של אנשים. זו חובה אזרחית. מדינה צריכה לדעת להודות לאזרחיה. זאת הוקרה בשם המדינה ותודה לשניכם. היה לי חשוב לפגוש אתכם ולהגיד לכם כמה כולנו מעריכים את זה".

"בלי אזרחים טובים היו פה הרבה יותר אזרחים מתים ברחובות. מעט מאוד אנשים מסוגלים שיהיה להם את קור הרוח ואת האומץ להגיב. בסוף הגיע מחבל דוקר ואתה חיים, באת אליו עם אבן ונטרלת אותו, ואתה משי, באת אליו עם נשק ונטרלת אותו - זה אומץ וזה מרשים מאוד".

בסיום הפגישה, העניק ראש הממשלה לשניים תעודת הוקרה, על התגובה המהירה ועל כך שמנעו בתושייה רבה, פגיעה באזרחים רבים אחרים.

כזכור וכפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', משי בן עמי שחזר את הרגעים הקשים: "אני נסעתי לכיוון מרכז העיר, ואז זיהיתי בצד ימין של הכביש, ראיתי אדם שוכב על אדם ועושה תנועות של דקירה. בהתחלה לא הבנתי את הסיטואציה, ואז ראיתי אנשים בורחים והבנתי בוודאות שיש פה אירוע".

בן עמי משחזר

בן עמי המשיך וסיפר: "יצאתי מהרכב, הלכתי לכיוון האירוע, זיהיתי ודאות של אדם דקור שממשיך לדקור אותו. ואז הוא (המחבל) קם, עזב את הנדקר, והגיע לכיווני עם המברג שהוא דקר אותו – בתנועה מאיימת. הוריתי לו לעצור, הרגשתי ממש מאוים ובסכנת חיים, ואז נטרלתי אותו בשני כדורים".

"אם לא הייתי עם נשק, הוא היה פוגע גם בי וגם אני הייתי בבית חולים", סיכם בן עמי את הפיגוע.

האזרח החרדי שניסה לנטרל את המחבל עם אבן סיפר: "עצרתי את האוטו בצד, ואמרתי אלך לעזור להם. פתאום אני קולט מחבל, כולו מלא בדם, והוא היה כבר מחוץ לאוטובוס. הוא לא צעק ולא אמר כלום, פשוט המסכן צרח.

"יש לי רישיון לנשק אבל אין לי נשק עליי, אז התחלתי לזרוק אבנים. זרקתי לו אבן בראש ופגעתי בו. ואז הגיע ההוא וירה בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר