בטקס מיוחד

לראשונה: מזכירה צבאית מונתה לבית הנשיא

אלוף משנה נעמה רוזן גרימברג מונתה למזכירה הצבאית הראשונה לנשיא המדינה והועלתה לדרגת תת אלוף. רוזן גרימברג תחליף בתפקידה את תת-אלוף עלא אבו רוכן (בארץ)

(צילום: דוברות בית הנשיא)

בטקס בבית הנשיא נכנסה לתפקידה הערב (ראשון), המזכירה הצבאית החדשה של נשיא המדינה, אלוף משנה נעמה רוזן גרימברג, והועלתה לדרגת תת-אלוף. הטקס התקיים במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי וחברי פורום מטכ"ל.

תת-אלוף נעמה רוזן גרימברג תחליף בתפקידה את תת-אלוף עלא אבו רוכן, אשר שירת בתפקיד בשלוש השנים האחרונות. עוד השתתפו בטקס בכירי צה״ל ומערכת הביטחון ובני משפחותיהם של המזכירים הצבאיים, הנכנסת והיוצא.

עם קבלת הדרגה, תא"ל רוזן גרימברג הפכה לתא"ל השישית בצה"ל ולמזכירה הצבאית הראשונה לנשיא המדינה אי פעם.

תא"ל רוזן גרימברג משרתת בצה"ל 22 שנים וכיהנה בשנתיים האחרונות כקצינת המודיעין של פיקוד המרכז- כאישה הראשונה כקצינת מודיעין פיקודית. עברה שורה של תפקידי פיקוד במגוון יחידות באגף המודיעין בצה״ל, ביניהן חטיבת המחקר, יחידה 8200, פיקוד הצפון והמרכז ועוד. נעמה בת 40, תושבת מרכז הארץ, נשואה ואם לשני ילדים, בעלת תארים בהיסטוריה של המזרח התיכון.

המזכיר הצבאי בבית הנשיא הינו חוליית הקשר בין בית הנשיא ומערכת הביטחון על כל זרועותיה: הצבא, השב״כ, המוסד, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר ועוד. הוא אמון על עדכוני הנשיא בתמונת המצב הביטחונית ועל מפגשיו עם גורמי הביטחון המגיעים אל בית הנשיא ובביקוריו של הנשיא בשטח, ביחידות השונות של כל גופי הביטחון.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "עלא - אתה מטובי בניה של מדינת ישראל. תודה לך על שלוש שנים בבית הנשיא ו-32 שנות שירות. בשם מיכל, בשמי, ובשם כל עובדי הבית הזה, על המחויבות, בעומק האינטלקטואלי, ההשכלה והידע הרחבים שלך במגוון תחומים.

במהלך שנה של עבודה משותפת היית לי לעזר רב. ייצגת בכבוד את מערכת הביטחון, והיית שותף סוד משמעותי לעשייתה. אין ספק כי שלושת העשורים של שירותך רושמים פרק מכובד נוסף בתרומתם של בני העדה הדרוזית למערכת הביטחון ולעשייה החברתית.

נעמה, את עושה כאן היום היסטוריה. אישה ראשונה בתפקיד ביטחוני רגיש וחשוב, ואת מגיעה לכאן אך ורק בזכות. בזכותך - בזכות כישוריך, יכולותיך, הישגיך והמעמד שחצבת לעצמך במגוון תפקידים בצבא ההגנה לישראל בכלל ובמערכת המודיעין בפרט. שימשת כאישה ראשונה גם בתפקידך האחרון - קצינת המודיעין של פיקוד המרכז.

סיפורך האישי ובית גידולך אף הוא מרגש מאוד, אנחנו שמחים מאוד לקבל אותך במשפחת בית הנשיא, ומודים במיוחד לראש המטה הכללי רב-אלוף אביב כוכבי ולאגף כח האדם, שהעמידו בפנינו קבוצה מרשימה של קצינים מבריקים, מהם בחרתי בך לכהונה חשובה זו. מיכל ואני מאחלים לך הצלחה רבה בתפקיד התובעני והרגיש הזה. תודה רבה לכולכם ולחיי צה"ל ומערכת הביטחון ולחיי מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר