תם "עלות השחר"

בתום הערכת מצב הוחלט: כל המגבלות בכל הארץ - יוסרו

בתום הערכת המצב שהתקיימה בשעה האחרונה, הוחלט להחזיר את מצב העורף לשגרה ולהסיר את כל ההגבלות בארץ כולה החל מהשעה 12:00 • הגורמים מסבירים: מדוע חמאס לא התערב? (בארץ)

המבצע בעזה, אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חוזרים לשגרה: לפני שעה קלה (שני) התקיימה הערכת מצב בקרב כוחות הביטחון, שם הוחלט להסיר את כל המגבלות שהיו מתחילת מבצע עלות השחר.

"בתום הערכת המצב הוחלט להחזיר את מצב העורף לשגרה, להסיר את כל ההגבלות בארץ כולה החל מהשעה 12:00", נמסר מדובר צה"ל.

עוד הוחלט כי תושבי יישובי עוטף עזה אינם נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. כמו כן, תנועת הרכבות בין הערים שדרות ואשקלון עתידה לשוב לסדרה החל מהשעה 12:00. מצה"ל נמסר: "במהלך השעות הקרובות, הסרת ההגבלות תימשך באופן הדרגתי, זאת בצמוד להערכת המצב".

במועצה האזורית אשכול עדכנו את התושבים: "בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוסרה ההנחיה לשהות בקרבת מרחב מוגן. במהלך השעות הקרובות, הסרת ההגבלות תהיה באופן הדרגתי. כצעד ראשון, ייפתחו כלל הצירים שנסגרו במרחב עוטף עזה, כולל כביש 232 לכל אורכו וכן כביש הפרסה. כמו כן, תנועת הרכבות בין שדרות ואשקלון צפויה לשוב לסדרה החל מהשעה 12:00. ניתן גם לחדש עבודות חקלאיות".

על פי הדיווח בווינט, בישראל מודים כי לא העריכו שמעצרו של בכיר הארגון במחנה הפליטים ג'נין יגרום לסבב לחימה כמו שחווינו בשבוע האחרון - "ידענו שאנחנו תופסים את מפקד הג'יהאד האיסלאמי בג'נין, אבל לא הערכנו שזה יהיה הקיסם שיצית", אמר בכיר לווינט.

מדוע החמאס לא התערב בסבב הזה, לפי הדיווח בסרוגים, "מה שאפשר לצאת לאותה פעולה ביום שישי, הייתה ההבנה המשמעותית שהאירוע הוא רק מול הג'יהאד האסלמי, ולא חמאס. הבנו שזה אירוע מצומצם ולכן אחרי הערכת מצב הוחלט לפעול בצורה ממוקדת מול פעילות נקודתית של הג'יהאד האיסלמי".

"הערכת המודיעין הצביעו שחמאס לא רוצה להיות מעורב ולא ייכנס לחמאס, וכך באמת היה".

לגבי חמאס, בישראל מרוצים שהם שמחים שלא נכנסו אבל כן קיים ביקורת על כך לא מימשו את האחראיות שלהם מול הג'יהאד האסלמי בכך שהם לא מנעו את ההסלמה: "מי שרוצה לשלוט ברצועה – צריך להוכיח את זה."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר