בעקבות הוונדליזם:

יו"ר השדולה בכנסת ח"כ מלכיאלי סייר יחד עם מנהל הוועד להגנת הר הזיתים

ח"כ מלכיאלי הצטרף לקריאתם של ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים ואמר: "אנו קוראים לשר הביטחון ולשר הביטחון פנים להגביר את המשאבים לרווחת המבקרים והמתפללים במקום" (בארץ)

יו"ר השדולה, ח"כ מלכיאלי בסיור (צילום: באדיבות המצלם)

בעקבות הוונדליזם שבוצע בהר הזיתים בשבוע שעבר, הגיע יו"ר השדולה להגנה ושמירת הר הזיתים בכנסת ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי לסיור מיוחד בהר הזיתים. לח"כ מלכיאלי נלווה בסיור מנהל הועד בישראל מר משה ברוס.

ח"כ הרב מלכיאלי נפגש עם כוחות הצבא והביטחון במקום, הודה להם על הפעילות למען שמירת הר הזיתים ועקב מקרוב על חילול הקברים ותיקונם.

כזכור, בשבוע שעבר הבחינו מתפללים בכתובות נאצה והשחתת מצבות בחלקה הצבאית של בית העלמין הר הזיתים בירושלים.

המתפללים הזעיקו את כוחות המשטרה והם זיהו כתובת נאצה ושנאה על שלט שמוצב במקום שנכתבה באמצעות טוש, והשחתת שתי מצבות במקום.

"המשטרה פתחה בחקירה והועבר דיווח לצה"ל לצורך מחיקת הכתובת והחלפת המצבות שהושחתו", אמרו במשטרה.

בעקבות האירוע פנו מהוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים לשר הביטחון בני גנץ ולשר לביטחון פנים עומר בר לב בדרישה שיפעלו על מנת לתגבר את האבטחה בהר וסביבתו על מנת למנוע הישנות מקרים דומים.

בפניה לשרים גנץ וברלב נכתב בין היתר כי "מלבד האירוע החמור כשלעצמו, הדבר כמובן, מפחית את תחושת הביטחון בהר ושוחק את ההרתעה שהחלה אט אט מושגת הודות למאמץ כלל הגורמים השותפים".

בביקורו בהר הזיתים אמר יו"ר השדולה בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי: "שמחתי לראות בשטח את כוחות הביטחון שכבר פעלו ופועלים במקום לתקן את הנזקים שנוצרו.

אנו קוראים לשר הביטחון ולשר הביטחון פנים להגביר את המשאבים לרווחת המבקרים והמתפללים במקום".

יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים אברהם לובינסקי אמר: "האירוע האחרון מתרחש אחרי חודשים רבים של שקט בהר הזיתים, ולאחר פעילות מסיבית ועקבית של משטרת ישראל-מחוז ירושלים, מה שגרם לירידה ניכרת ומשמעותית באירועי תקיפה וונדליזם בהר הזיתים. אנו מקווים שהנושא יטופל מידית על מנת להחזיר את ההרתעה והביטחון בהר הזיתים".

הועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים הוקם לפני כעשור על ידי האחים לובינסקי, אנשי עסקים בקהילה היהודית בניו יורק.

ראשי הוועד נפגשו בשנים האחרונות עם כל גורמי הממשל הבכירים ובהם ראש הממשלה ונשיא המדינה, יו"ר הכנסת, שרים, חברי כנסת, וקציני המשטרה.

מאז הקמתו של הוועד הצליחה הפעילות להביא את הממשלה להתקין 173 מצלמות מעקב, תחנת משטרה חדשה, לשחזר 20,000 קברים שנהרסו, לבנות גידור חדש, ולדאוג לתברואה רגילה ופינוי אשפה מבית הקברות.

אחד מההישגים היו הקמת שדולה מיוחדת בכנסת למען הר הזיתים. מדובר בשדולה הגדולה ביותר בכנסת, ועליה נמנים חברי כנסת מרוב סיעות הבית.

בנוסף, הולך ומוקם מרכז מבקרים גדול ורחב ידיים ביוזמת הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר