הלינץ' בירושלים

הפרקליטות ערערה על קלות העונש לתוקפי הזוג המאורס

המחלקה הפלילית בפרקליטות הגישה לביהמ"ש העליון ערעור על קולת עונשי המאסר שהוטלו על המחבלים שתקפו זוג מאורס בירושלים (בארץ)

הזוג כמה דקות לפני התקיפה (צילום: באדיבות המצלם)

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט העליון ערעור על קולת עונשי המאסר שהוטלו על נואף אבו-אלהווא ורמי סלאח א-דין, שהורשעו במספר מעשי טרור, בין היתר בהשתתפות בלינץ' שאירע בירושלים במהלך מבצע "שומר חומות". במסגרת הודעת הערעור התבקש בית המשפט להחמיר באופן משמעותי את תקופות המאסר בפועל שהוטלו עליהם.

אבו-אלהווא וא-דין הורשעו על פי הודאתם במסכת אירועים חמורה שהתרחשה כחלק ממעשי האלימות וההתפרעויות שהתקיימו במהלך מבצע "שומר החומות". במסגרת גזר הדין, בית המשפט המחוזי בירושלים הטיל על אבו-אלהווא 7 שנות מאסר ועל א-דין 5 שנות מאסר.

יוזכר, כי השניים הורשעו בין היתר בהשתתפותם באירוע לינץ' חמור בחומרתו בשכונת א-טור בירושלים, במסגרתו הותקף באלימות קשה זוג יהודי צעיר שזה עתה התארס. בהגיעם לצומת א-טור, זיהו מתפרעים כי ברכב נוסעים יהודים והחלו לרוץ אחרי הרכב תוך שהם צועקים ומקללים. כאשר הנהג שנסע לפני הרכב הבחין גם הוא שמצויים בו יהודים, הוא בלם בפתאומיות וחסם את דרכם. בשלב זה, בעודם יישובים ברכבם, החלו המתפרעים ליידות לעברם אבנים. בהמשך לכך, א-דין שהגיע למקום היכה באמצעות ידו בחלון האחורי של הרכב ושבר אותו. בעוד בת הזוג הצליחה להימלט מהרכב ולהזעיק כוחות משטרה, המתפרעים תפסו את הנפגע והכו אותו בחוזקה בכל חלקי גופו. בעודו שרוע על הרצפה, הכה בו אבו-אלהווא באמצעות מחסום משטרתי וא-דין הוסיף ותקף אותו בבעיטות. אחד המתפרעים אף דקר את הנפגע בגבו, ובמקביל ניפצו אחרים את שמשות הרכב. האירוע הסתיים רק בשל תושייתו של הנפגע, שהצליח להיכנס לרכב ולהימלט מהמקום.

בנוסף לאירוע הלינץ', השתתף אבו-אלהווא באירועים אלימים נוספים, והכל ממניע לאומני-אידיאולוגי וגזעני. בין היתר, השתתף יחד עם אחרים ביידוי בקבוקי תבערה לעבר בית יהודי ולעבר רכב בו היו חיילים. באותו מקרה, כאשר החיילים ירדו מהרכב כדי לכבות את האש, החלו לירות לעברם זיקוקים כדי למנוע מהם את כיבוי האש. במספר הזדמנויות נוספות אבו-אלהווא השליך בקבוקי תבערה וירה זיקוקים לעבר כוחות הביטחון, כאשר באחת הפעמים ביצע זאת יחד עם א-דין.

במסגרת הערעור שהגישו עו"ד רחל מטר, מנהלת המחלקה הפלילית ועו"ד מורן פולמן, נטען כי העונשים שהוטלו על השניים מקלים מדי ואינם הולמים אפילו את חומרתו של אירוע הלינץ' לבדו. בהמשך לכך נטען כי בגין אירוע זה כשלעצמו נדרש היה להטיל עליהם עונש חמור יותר מזה שנגזר עליהם בגין כלל האירועים יחד. כמו כן טענה הפרקליטות כי גזירת העונש חוטאת לצורך לנקוט בגישה מחמירה כלפי מי שמבצע מעשי טרור ומעשי אלימות על רקע לאומני פעם אחר פעם, קל וחומר כלפי מי שביצע זאת במהלך תקופה רווית אירועי אלימות ברחבי הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר