במעמד הקבלת פני רבו

יהונתן פולארד חגג בשמחת בית השואבה בפתח תקווה

מאות מתושבי העיר פתח תקווה השתתפו באירוע הקבלת פני רב העיר הגאון הרב מיכה הלוי ושמחת בית השואבה יחד עם יהונתן פולארד | הרב הלוי: "ללמוד מיהונתן כיצד לחיות כבר בהווה את חזון העתיד"

(צילום: באדיבות המצלם)

מאות תושבי העיר פתח תקווה ובני הישיבות השתתפו אמש (שלישי) באירוע הקבלת פני רב העיר הגאון הרב מיכה הלוי ושמחת בית השואבה שהתקיים בבית הכנסת 'ניגוני חיים' בעיר.

הקהל הרב ובראשו רב העיר הרב מיכה הלוי קיבלו בריקודים ובשמחה את אורח הכבוד יהונתן פולארד שאף נשא דברים במהלך הערב.

פולארד סיפר כי אחרי 30 שנה בכלא האמריקני בשל פעילותו למען בטחון ישראל, הדבר שמטריד כיום את מנוחתו יותר מכל דבר אחר הוא זהותה היהודית של המדינה. יהונתן סיפר כיצד רעייתו אסתר ע"ה לימדה אותו על חשיבותה של הרבנות בדאגה לכך שעם ישראל יישאר בטהרתו והזהיר מפני הכוונות לעשות שימוש בחוק השבות על מנת להביא למדינת ישראל אנשים רבים שאינם יהודים על פי ההלכה.

יהונתן הוסיף והתייחס בדבריו לנרצחי הפיגועים בימים האחרונים ולסוגיית ריבונות ישראל בהר הבית. יהונתן הסביר כי "בעוד שהסוגיה ההלכתית בעניין העליה להר הבית בזמן הזה מסורה בידי הרבנים ואני עצמי אינני עולה להר, כפי שפסק לי מורי ורבי הרב מרדכי אליהו זצ"ל, הרי ששאלת הריבונות בהר הבית הינה פשוטה ביותר והר הבית חייב להיות בריבונות ישראלית מלאה בלבד". פולארד הדגיש כי הבאת מציאות זו תלויה בהשתדלותנו וקרא לכל אחד ואחד מהנוכחים לפעול ככל כוחו כדי שנזכה שממשלת ישראל תפעל בדרך זו.

הגאון הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח תקווה וראש ישיבת עטרת נחמיה אמר כי "יהונתן שיבדל"א, וכמוהו גם אסתר ע"ה, חי במשך 30 שנה בכלא בתודעת חיים שמחוברת עכשיו אל העתיד לבוא, שאלמלא כן, לא היה לו את הכח לשרוד את כל שנות הייסורים הקשים. מתוך כך גם המבט שלו על המציאות בה אנו חיים כיום הוא מבט זהה - שמסתכל על העתיד הראוי להיות ומבקש ליישמו כבר כעת".

הרב הלוי הוסיף כי על כולנו ללמוד מהמבט הזה והסביר כי זה עניינו של חג הסוכות שבו אנו שמחים ללא שום מקום לעצב - מתוך כך שאנו חיים כבר בהווה את העתיד לבוא.

ראש העיר רמי גרינברג ציין כי בעוד שכיום קיימת גישה של התעסקות של כל אדם בפרטיותו, יהונתן מייצג דרך אידיאליסטית של שימת בטחון מדינה ישראל ושלום אזרחיה לפני טובתו האישית ועל כך כולנו חייבים להכיר לו טובה וללמוד מדרכו. גרינברג ציין כי כבר עם שחרורו מהכלא החליטה עיריית פתח תקווה לקרוא כיכר בעיר להנצחת פועלו של פולארד אולם הדבר נדחה על מנת של לסכן את המאמצים להבאתו ארצה וכי בקרוב בכוונתו לקיים את חנוכת הכיכר כהוקרה ליהונתן על מסירותו למען עם ישראל וכסמל למען הדורות הבאים.

עו"ד צביקה וישנגרד, ראש האגף לתרבות יהודית בפתח תקווה שיזם את האירוע סיפר לנוכחים כי לפני 10 חודשים ראה כיצד עשרות אלפי ישראלים באים לנחם את פולארד על מות רעייתו ואז החליט לקיים אירוע הוקרה לכבודו בפ"ת. וישנגרד סיפר למאות המשתתפים על המאמצים הרבים שנעשו על מנת לאפשר את שמחת בית השואבה יחד עם יהונתן בפתח תקווה וציין שארוסתו של יונתן נמצאת בקהל כך שהאירוע הפך גם לשמחת האירוסין של הזוג וסיים את דבריו בתקווה שהדבר יהפוך למסורת לאורך שנים רבות.

בין מאות האורחים היו גם חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואוריאל בוסו, חכ"ל אליהו ברוכי, חבר מועצת העיר ישראל פרידמן ורבני הקהילות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר