המהומות במזרח ירושלים

איתמר יוסף בן ה-17 מורדם ומונשם; ערבי הטיח בראשו אבן מטווח אפס

אחד המוקדים המרכזיים בהיתקלויות בין יהודים לערבים בלילה שבין חמישי לשישי, היה רחוב קונדר בשכונת שייח ג'ראח | איתמר יוסף בן ה-17 חטף אבן בראש מערבי - מטווח אפס, ומאז מורדם ומונשם במחלקה לטיפול נמרץ | ערבי מבוגר הותקף בתגובה בידי יהודים ונפצע גם כן | המשטרה חוקרת את שני המקרים ומסכמת כי מאז החל חג הסוכות נעצרו מעל 50 חשודים בגין מעורבותם בהפרות סדר | תיעוד (חדשות, בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
איתמר יוסף בבית החולים (צילום: לפי סעיף 27א)

רחוב קונדר בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים הפך בלילה שבין יום חמישי לשישי, לאחר המוקדים המרכזיים של ההתפרעויות וההיתקלויות בין יהודים לערבים.

את מחיר המהומות הללו משלם כעת איתמר יוסף, צעיר יהודי בן 17, שחטף אבן בראש - מטווח אפס, מידיו של צעיר ערבי, שנמלט מהמקום.

הרגע שבו איתמר יוסף נפצע; אפשר לראות את הערבי דופק לו אבן מטווח אפס (צילום: מצלמת אבטחה)

מאז, מאושפז איתמר יוסף במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים, ובמשפחתו מבקשים מהציבור להתפלל עבורו - איתמר יוסף בן רווית אסתר לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

במהלך הערב נפצע במקום גם ערבי מבוגר שהותקף על ידי יהודים, בתגובה לתקיפת יהודים בידי ערבים. ואלו לא היו המקרים היחידים באותו ערב, בהם ערבים תקפו יהודים באלימות ויהודים החזירו בתקיפה של ערבים.

המשטרה חוקרת את האירועים האלימים הללו ומתמקדת בעיקר בשני האירועים בהם נפצעו הנער היהודי והערבי המבוגר. כחלק מהחקירה היא לקחה את מצלמות האבטחה מהמקום והבוקר חוקרי המשטרה לקחו גם את המצלמות מביתו של טל יושבייב, שגר בסמוך, כחלק מהחקירה.

בנתיים, במשטרה מציינים כי "שוטרי מחוז ירושלים וכוחות תגבור משטרתיים המשיכו לפעול גם במהלך סוף השבוע האחרון בהיערכות מוגברת במזרח ובעוטף ירושלים עם מגוון כוחות ואמצעים לשמירת הסדר והבטחון ברחבי העיר".

פעילות כוחות המשטרה במזרח ירושלים והעיר העתיקה בסופ"ש (צילום: דוברות המשטרה)

לפי המשטרה, במהלך סוף השבוע, "פחתו באופן משמעותי היקף הפרות הסדר במזרח ירושלים, ומוקדי הפרות סדר בודדים שהיו במהלך הסופ"ש במזרח ועוטף העיר- טופלו בנחישות ע"י השוטרים שפעלו למניעת חיכוך ולביצוע מעצרים, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר".

מאז החל חג הסוכות, עצרה המשטרה למעלה מ-50 חשודים בגין מעורבותם בהפרות סדר, מרביתם קטינים כאשר חלקם נתפסו בשעת מעשה ואחרים נעצרו לאחר שנטלו חלק בהפרות הסדר.

הלילה, שוטרי יס"מ של מחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג"ב, עצרו בבתיהם שבמזרח ירושלים חמישה חשודים שהיו מעורבים בהפרות סדר בימים האחרונים במספר מוקדים במזרח העיר, זאת לצד חשודים נוספים שנעצרו בסוף השבוע.

בנוסף, נעצרו מספר חשודים בידויי אבנים והפרת סדר בשייח' ג'ראח הלילה, כשאחד מהם נתפס מיידה אבנים בשעת מעשה ונעצר לאחר הכוונה של תצפיתני משל"ט מחוז ירושלים.

מעצר "על חם" של חשוד שיידה אבנים הלילה בשייח' ג'ראח (צילום: דוברות המשטרה)

כלל העצורים הועברו לחקירה במפקדת החקירות המשימתית שהקים מפקד מחוז ירושלים בתחילת חגי תשרי וכן ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

במשטרה מציינים עוד כי "חמ"ל התודעה המשולב של מחוז ירושלים שפועל בשבועות האחרונים לניטור וטיפול בתכני הסתה, אלימות, תמיכה הזדהות וכוונות טרור ברשתות החברתיות- ממשיך בפעילותו גם בימים אלו".

עוד נמסר כי "במהלך חג שמחת תורה, מחוז ירושלים של משטרת ישראל ימשיך בפעילות מוגברת ופריסה רחבה לשמירת הביטחון והסדר ולאכיפת החוק. לצד מאמץ מרכזי זה, המשטרה תמשיך לפעול באופן יזום, נחוש והתקפי עם יתר כוחות הביטחון ללכידת המחבל שביצע את פיגוע הירי הרצחני לפני כשבוע במ.פ שועפאט, ובד בבד למעצרים נוספים של מחוללי האלימות, פורעי חוק ומפרי סדר באשר הם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר