בעקבות גל הטרור:

למעלה ממאה מתנדבים התגייסו למיזם כיתות הכוננות בערים החרדיות

בחודשים האחרונים הקימה עמותת 'נצח יהודה' את פרויקט "מגן", יחד עם המשרד לביטחון הפנים, משטרת ישראל ועיריית ירושלים במטרה לייצר כיתות כוננות קהילתיות בכל עיר ויישוב חרדי בפריסה ארצית (חדשות)

(צילום: באדיבות המצלם)
כיתות הכוננות בפריסה ארצית, נועדו לייצר זמינות גבוהה לאירועי טרור ואירועי חירום בקהילה. כיתות הכוננות יאויישו בעיקר על ידי בוגרי הנח"ל החרדי והמסלולים החרדים בצה"ל.
לאור האירועים האחרונים ולאחר פניות רבות, אמש (ראשון) התקיימו אירועי גיוס ראשונים בירושלים ובבית שמש, בהם חתמו על הצטרפותם לכיתות הכוננות למעלה ממאה מתנדבים חדשים שיאיישו את כיתות הכוננות שצפויות להתחיל בסדר הכשרות ואימונים וכבר בתקופה הקרובה יחלו לתת מענה בעת הצורך.
מדובר במתנדבי משטרה שיפעלו במחוז ירושלים ויעברו בקרוב הכשרה משטרתית מתאימה לצורך מילוי משימתם.
לדברי יוזמי הפרויקט, היעדים של 'מגן' הם הקמת כיתות כוננות בכל קהילה בישראל בדגש על ריכוזים חרדיים, הגנה על הערים והמועצות על ידי אזרחים מיומנים, מיקוד בערים חרדיות בהן מספר נושאי הנשק נמוך, זמן הגעה מהיר לכל אירוע פח"עי, יצירת תחושת ביטחון והרחבת מעגלי האבטחה על ידי שילוב מתנדבים בוגרי המסלולים החרדיים ובעלי הכשרה קרבית במשמר האזרחי של משטרת ישראל.
מנכ"ל עמותת 'נצח יהודה' יוסי לוי אמר לאחר האירוע: ""מגן" הוא מיזם שייסדנו בעזרת אזרחים מודאגים, שעברו את תקופת מבצע "שומר החומות" וחווים טרור מידי יום. אנו שמחים על השותפות עם משטרת ישראל והעיריות השונות ונרגשים לפתוח את השורות ולהתרחב גם לבית שמש ולערים נוספות. העיר זקוקה למתנדבים בארגון שיסייעו בהגנה על בטחון הקהילה ואנו שמחים לתת את המענה בזכות עשרות המתנדבים החדשים. עבורנו זה צעד משמעותי מאד למימוש חזון "מגן" כחלק מסיוע לביטחון מדינת ישראל ולמען חיזוק הביטחון האישי".
אבישי כהן חבר מועצת עיריית ירושלים ומיוזמי הפרויקט: "אנו רואים הצלחה של הפרויקט בשכונות הודות לשיתוף פעולה של כלל הגורמים וזה סוד ההצלחה. אני שמח לראות שהפרויקט קורם עור וגידים, כל שכונה והאופי שלה לחיזוק וביצור הביטחון במרחב הציבורי. היענות גבוהה מצד התושבים שלוקחים חלק פעיל בהתנדבות מלאה מרגשת ומשמחת כאחד להצלחת הפרויקט"
במשטרת מחוז ירושלים מציינים: ״מדובר בפרויקט משותף וחשוב שתכליתו תגבור כוחות השיטור הפועלים בישובים ובשכונות ברחבי מחוז ירושלים. מערך המתנדבים החדש יפעל בעת הצורך, לצד שוטרי ולוחמי משטרת ישראל ויתר מתנדבי המשטרה המסורים הפועלים למען שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל. פרויקט 'מגן שומרים על הבית' הינו דוגמא למופת בשיתוף התושבים בשמירה על השכונות כמתנדבים איכותיים ומיומנים אשר יתנו מענה ראוי ומקצועי לצד השוטרים וכוחות הביטחון. נמשיך לפעול לשילוב המשטרה בקהילה ולהיפך ולהגן על שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל״.
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר