בריחת האסירים

"לא מתאים להמשך שירות": מפקד כלא גלבוע פוטר מתפקידו

בצל ועידת החקירה על בריחת האסירים, נציבת השב"ס הודיעה על פיטורי מפקד כלא גלבוע ואמרה כי הארגון יתאים עצמו לתכניות בן גביר (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
כלא גלבוע (צילום: שב"ס)

קצין גנ"מ פרדי בן שטרית, שכיהן כמפקד כלא גלבוע, ממנו ברחו לפני כשנה וחצי שישה אסירים ביטחוניים, פוטר מתפקידו. כך הודיעה היום (רביעי) נציבת שרות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי.

לדברי שירות בתי הסוהר, הסיבה לפיטוריו של בן שטרית היא "בשל אי התאמתו להמשך שירות". בשב"ס מסרו: "הקצין, שהוצא לחופשה כפויה, הסכים לפיטוריו. החלטה זו אושרה על ידי השר לביטחון פנים עמר בר-לב".

כזכור, שישה מחבלים ברחו בתחילת השנה מכלא גלבוע בשעת לילה מאוחרת. עם קבלת הדיווח פתחו כוחות הביטחון - משטרת ישראל/מחוז צפון, שב"כ וצה"ל, במצוד נרחב תוך שימוש במגוון אמצעים טכנולוגים ומודיעיניים. לאחר כשבועיים של מצוד נרחב נלכדו האסירים. ובחודש תשרי השנה הוגשה נגדם הצהרת תובע, ומאוחר יותר כתבי אישום.

היום, בתום כנס הערכת מצב של בכירי שב"ס, אמרה קטי פרי כי שירות בתי הסוהר יצטרך להתאים את עצמו לתוכניותיו של השר המיועד איתמר בן גביר. היא צפתה שבשנה הקרובה ינסו אסירים ביטחוניים לשבות רעב בשביל לשפר את תנאי המחייה שלהם בכלא.

מלבד פיטוריו של מפקד הכלא, קטי פרי התייחסה גם לבדיקת הועידה שחוקרת את בריחת האסירים מהכלא, ואמרה כי זו נמצאת בישורת האחרונה ושבשב"ס נערכים להתמודד עם הממצאים וההמלצות.

לפני כארבע חודשים, כפי שדווח ב'כיכר השבת', הציג בפני חברי וועדת הבדיקה לבריחת האסירים מכלא גלבוע המפקד בן שטרית, חלק מרצפת הכלא שבמקום להיות בעובי של עשרות סנטימטרים עם בטון מכילה כ-15 סנטימטרים של קלקר.

לפי הדיווח ב'כאן חדשות', בן שטרית העיד כי הפרט המפתיע התברר זמן קצר לאחר בריחת האסירים. "כשהתחלנו את השיפוץ כדי למלא את החללים, קבלן של משרד הביטחון החליט שהוא קודח גלילים בכל נקודה ונקודה באגף", סיפר המפקד, "אז התברר שזה סנדוויץ' קלקר, 5 ס"מ בטון ו-15 ס"מ קלקר.

"הקבלן ב-2014 חסך כסף ושם קלקר במקום בטון. כשאתה מגלה שזה מה שהיה זה מחריד. דיווחתי את זה למפקד המחוז הוא היה בהלם. הנציבה גם נחשפה לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר