בגלל הריבית?

משבר הדיור בעיצומו: ירידה משמעותית ברכישת דירות

משרד האוצר מדווח, כי בחודש אוקטובר נרשמה כמות מכירת הדירות הנמוכה ביותר מאז פרוץ הקורונה. בשוק היד שניה נרשמה הרמה הנמוכה ביותר ב-20 שנה האחרונות (בארץ)

(צילום: פלאש 90)

משבר הדיור, המחסור בבנייה מספקת במחירים סבירים נותן את אותותיו במלוא עוזו ומשרד האוצר מדווח כי בחודש אוקטובר נרשמה הכמות הנמוכה ביותר של עסקאות למכירת דירות מאז אפריל 2020, לאחר פרוץ מגפת הקורונה.

על פי נתוני אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, באוקטובר נרכשו 5,100 יחידות דיור בלבד, ירידה בשיעור חריג של 65% בהשוואה לשנה שעברה, וירידה של 36% בהשוואה לחודש הקודם.

במשרד האוצר ניסו להסביר את שיעור הירידה בהקדמת רכישות משקיעים באוקטובר אשתקד, בטרם העלאת מס הרכישה מה שיוצר השוואה לא מדויקת. אם כי מדובר בירידה חריגה למרות שאוקטובר כלל השנה את חגי תשרי, שכן בחודש החגים אשתקד נמכרו 8,000 דירות.

בפלח השוק של דירות יד שנייה נרשמה הרמה הנמוכה ביותר של עסקאות בהשוואה לחודשי אוקטובר ב-20 השנים האחרונות לפחות.

במשרד האוצר טוענים שירידת מחירים צפויה בקרוב בשוק הדיור בשל התחלות בניה רבות (לא מספיק לציבור החרדי).

מנהל רשות מקרקעי ישראל, עו"ד יעקב קוינט טען בוועידת עיר הנדל"ן באילת כי "בשנתיים האחרונות שיווקנו את מה ששיווקו קודם בארבע שנים", אמר. "הגענו לכמויות אדירות, שאני לא בטוח שהשוק יכול לספוג. אנחנו מתחילים להרגיש ירידה, אבל יש עוד דברים שצריך לעשות כדי לשווק בהיקפים האלה".

קוינט הציע במידה והמחירים לא ירדו כי "אולי צריך לאפשר לזוגות הצעירים לפרוס את התשלומים על הדירה, לתת להם אפשרות לשלם את ההון הראשוני בפריסת תשלומים על חשבון הקרקע, כך שבתחילה היזם ישלם רק 60% ממחיר הקרקע, ואת השאר בהמשך. זו תוכנית שנמצאת בחשיבה, וננסה להציע אותה אם לא נראה ירידה במחירים בקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר