מצלמות תיעדו

1,000 שקלים קנס: העונש שתוכנן לבוזזי המכולות באשקלון

מאות מבעלי הרכבים, שהחנו באזור המהווה שמורת טבע באשקלון, צולמו במארב מתוכנן של רשות הטבע והגנים. הקנס שתוכנן עבורם בוטל (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א)

מאות מתושבי אשקלון והסביבה, שהגיעו בשבוע שעבר לחופי הים בעיר על מנת לאסוף שלל מהמכולות שנפלטו אל החוף, כמעט וקיבלו קנס של כ-1,000 שקלים על כך שהחנו את רכביהם בחוף המהווה שמורת טבע.

לפי הדיווח באתר mako בסוף השבוע, עזרות הרכבים צולמו על ידי פקחי הרשות שהתמקמו במרחק מהחוף כשהם מצוידים במצלמות מתקדמות, ועל פי גורמים ברשות הטבע והגנים, הפקחים ידעו מראש, דרך הרשתות החברתיות, על הגעת הרכבים ותכננו מארב מתוכנן וצילמו את הבוזזים ורכביהם.

"הפקחים עמדו במרחק גדול מהרכבים וצילמו לדעתי מאות רכבים, ג’יפים, רייזרים, עגלות ונגררים", סיפר ל-mako עד ראייה שנכח במקום. גורם בכיר ברשות הטבע אמר ל-mako כי הניקיון יעלה להם כמיליון שקלים.

בהמשך השבוע, אחרי הפרסום ב-mako, החליטו אנשי רשות הטבע והגנים לחזור בהם ולדבריהם אלו שלא קיבלו דו"ח בשעת מעשה לא יקבלו דו"ח.

מרשות הטבע נמסר: "מדובר בשמורת טבע חולות ניצנים שהינה שמורה סגורה.על פי חוקי המדינה אסור לנסוע על חופי הים משיקולי שמירת טבע ומשיקולי בטיחות. פקחי רשות הטבע והגנים קפצו למקום כדי לטפל במכולות שנפלטו לים וגרמו לאירוע זיהום ים קשה בשמורת טבע אשר מסכן את בעלי החיים שחיים בשמורה.

תיעוד רגע נפילת המכולות לים (צילום: לפי סעיף 27א)
המכולה סמוך לחופי אשקלון (צילום: לפי סעיף 27א )

"הפקחים הסבירו לאזרחים כי מדובר בשמורת טבע וכי אסור לנסוע על החוף חלק מהציבור הקשיב ועזב את השמורה לצערנו מאות אנשים בחרו לעבור על החוק להכנס עם כלי רכבם ונהגו בפראות בניגוד לחוק. אנשים שעברו על החוק טופלו אכיפתית".

כזכור, אלפי מוצרים נפלטו אל החוף באשקלון בשבוע שעבר. הכל החל כאשר 3 מכולות ענק, שעשו את דרכן על אניית משא לעבר חופי ישראל, נשמטו ונפלו לים.

אלפי מוצרים מכל הסוגים נפלטו בחופי אשקלון - ממוצרי תינוקות ועד מטבחים שלמים. מוצצים, בובות, בקבוקים, חלקי חילוף למטבחים, חלקי שיש, משחקים לילדים, משחקי קופסה, מתלים מנירוסטה ואף קרמיקות באיכות טובה. השמועה פשטה לה כנפיים ועד מהרה החלו אלפי אנשים לאסוף מכל הבא ליד.

חלק מהשלל והמוצרים הרבים (צילום: לפי סעיף 27א )

במשך מספר שעות מצאו ההמונים חפצים ופריטים שלא ניזוקו מהרטיבות. השיטה - כמו בבית הספר. כל הקודם זוכה.

עמליה, תושבת אשקלון, סיפרה לכתב 'כיכר השבת': "בעלי התקשר אליי. הוא לא בעיר אבל הוא ביקש שאני יעלה לאוטובוס או על מונית כי אולי אני אמצא משהו טוב". עמליה ליקטה משם 2 מתלים מנירוסטה ומציינת כי היה שווה לקחת מונית.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר