ראיון כאוב

מקומם: עונש קל לחשמלאי שהתרשל וגרם למותה של אישה | הבעל: "זילות בחיי אדם"

בגלל חשמלאי שהתרשל שני ז"ל נהרגה • בית המשפט קבע השבוע כי החשמלאי יקבל 9 חודשי שירות • בעלה של שני בשיחה כאובה לכיכר השבת על החאפרים והעונשים המגוחכים (חדשות בארץ)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
שני ברדיצסקי ז"ל (צילום: באדיבות המצלם)

מקומם: בית המשפט בראשות השופטת אורית קנטור פסק כי החשמלאי אליהו יחיא שהתרשל בעבודתו ובעקבות כך גרם למותה של שוכרת בביתו של מי הוא הועסק – יקבל רק תשעה חודשי עבודות שירות, ללא ישיבה בכלא או/ו פיצוי כספי למשפחה.

המקרה אירע בשנת 2017 כאשר המנוחה שני ברדיצ'בסקי ז"ל התחשמלה למוות בעת שנכנסה למקלחת ונגעה בדוש. עוד בטרם הספיקה לפתוח את המים היא התחשמלה. צוותי ההצלה שהגיעו לבית ניסו לעשות לה החייאה, אך לדאבון לב, מותה נקבע. היה זה ביום האחרון של ה'שבע ברכות' לזוג הטרי.

בהחלטתה הסבירה השופטת כי פטירתה של המנחה נגרמה כתוצאה מהתרשלותו של יחיא, שביצע עבודות חשמל מבלי שהחזיק ברישיון חשמלאי כנדרש, ללא הכשרה מתאימה, באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם. בהחלטה כתבה כי יחיא ביצע פעולות רשלניות כשנטרל, ללא ידיעת השוכרים, את מפסק הפחת בדירה וחשף את הדיירים לסכנה של פגיעה חשמלית קטלנית כפי שאכן אירע. זאת עוד: הוא היה מודע לקיומה של בעיית חשמל ממושכת בדירה אך נמנע מלהזהיר את הדיירים בדבר הסיכון בשימוש בחשמל בדירה, במיוחד כשנטרל, כאמור, את מפסק הפחת בדירה.

שירות המבחן המליץ לשופטת שלא לשלוח אותו אל מאחורי סורג ובריח, בין היתר על בסיס הודאתו, נטילת האחריות שלו וחרטתו, מצבו הבריאותי שהתדרדר מאז האירוע ומצבה הבריאותי של אשתו – וכאמור, השופטת נענתה לבקשה.

בשיחה לכיכר השבת מגולל דני ברדיצסקי, בעלה של שני ז"ל, את השתלשלות האירועים: "מהרגע הראשון שנכנסתי לדירה היו קפיצות חשמל. אמרתי לבעל הבית שיש קפיצות חשמל. הוא שלח לי איש קשר ואמר לי שזה החשמלאי שלו. הבן אדם הגיע, שיחק בחשמל, יצא מהבית ואמר 'חיזקתי, יותר לא יקפוץ לכם החשמל'. יום למחרת. בשבת בערב קפץ החשמל ושוב ירדתי לבעל הבית. הוא אמר לי לקרוא שוב פעם לאדם הזה.

"הוא ניתק את הפחת (מפסק זרם חשמל הנועד להגן על חיי אדם. א"ט) ללא ידיעתנו, הוא הרי מבין מה שהוא עושה, וכך הוא השאיר את הבית ללא הגנה וככה חמישה ימים חיינו שם. ביום האחרון של השבע ברכות הדלקנו את המזגן בסלון והוא קיצר.

"יצאתי לקנות דברים לסעודת השבע ברכות ולהתפלל בבית הכנסת. שני הייתה אמורה להיכנס למקלחת, לצאת ממנה ולהתארגן לסעודה. נכנסה ולא יצאה", מספר דני בכאב, "היא התחשמלה למוות עקב זה שלא היה הגנה על הבית. איך שהיא נגעה בדוש היא התחשמלה.

"גזר הדין שהשופטת נתנה לו זה תשעה חודשי עבודות שירות. זה לא צחוק, זה הרבה מעבר. זה בן אדם שעבד ללא הסמכה נטו למען בצע כסף. הוא היה אחראי של בעל הבית על שבעה בתים באותו איזור והוא זה שהיה עושה לו כל מיני עבודות חשמל בבתים הללו. כנראה היה משלם לו רבע מחיר מהמחיר המקובל וככה הוא עשה את זה. הוא בכלל נהג משאית זבל...

"חשוב לנו להעלות את המודעות גם לבעלי הבתים וגם לבעלי המקצוע או יותר נכון לחאפרים. שני שילמה על כך בחייה. אנחנו רוצים למנוע עוד מצבים כאלה. זה לא צחוק. זה עולה בחיי אדם.

"כמו כן, יצאנו למאבק כנגד הקלות והזלזול בחיי אדם. התחושה היא כאילו עונשו נשלף מהמותן. כאילו אמרו לעצמם 'מדובר באדם יחסית מבוגר, יש לו ולאשתו בעיות בריאותיות – לכאורה, כי הוא קם כל בוקר בשתיים לפנות בוקר – אז נקל בעונשו'. הוא ממשיך לעבוד כנהג במשאית זבל. הוא רואה את ההורים של שני ומחייך אליהם. עושה להם אצבע משולשת.

"זה לא מעניין אף אחד. נראה כי הזילות בחיי אדם במדינה – חשוב יותר מכסף. הרי אם מישהו היה מעלים מס – שזה גם נורא ביותר – היה מקבל עונש הרבה יותר חמור.

"אנחנו כאן גם לעשות צדק עם שני – שתנוח על משכבה בשלום – וגם עם שאר נפגעי העברה בישראל. זה המסר שלנו".

עו״ד רונן חליוה המייצג את הנאשם יחיא בתגובה לכיכר השבת: "אין למרשי כל כוונה להתעמת עם כאבה העצום של המשפחה. מדובר בטרגדיה נוראית!

"מרשי הינו חלק בשרשת של מחדלים, טעויות ורשלנויות ואולם בשונה מכל האחרים שנושאים באחריות הוא היחידי אשר הודה, ביקש מחילה ולקח אחריות מלאה על חלקו. מבלי חלילה להשוות - גם חייו וחיי משפחתו נהרסו כליל. העונש שנגזר תואם את החוק והפסיקה ואף מחמיר ביחס למקרים אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר