העלאה חלקית

השכר יעלה, אך חברי הכנסת עדיין מתבכיינים על גובה שכרם

שכר חברי הכנסת, השרים, השופטים וכל מי שמוגדר "נושא משרה" יעלה החודש בשיעור של 5.1%. כך אושר בוועדת הכנסת ובוועדת הכספים. חברי הכנסת עדיין לא מרוצים מכך (בארץ)

מליאת הכנסת, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

שכר חברי הכנסת, השרים, השופטים וכל מי שמוגדר "נושא משרה" יעלה החודש בשיעור של 5.1%. כך אישרו חברי הכנסת היום (שלישי) בוועדת הכנסת ובוועדת הכספים.

מדובר באישור של המלצת הוועדה הציבורית לקביעת שכר חברי הכנסת שהחליטה להפחית מההצמד לשכר הממוצע שעמדה על 12.5% ואישרה לבסוף רק 5.1% העלאה בשכרם.

בנימוקי הוועדה נכתב, כי "על רקע המצב הכלכלי ובשל הדוגמה שצריכים חברי הכנסת לשמש לציבור בכלל ולעובדי הציבור בפרט, סבורה הוועדה כי העלייה האמורה אינה הולמת, ואינה עולה בקנה אחד עם שינויי השכר הצפויים במגזר הציבורי, ויש בה כדי להרחיב את פערי השכר בין נושאי המשרה לבין יתר עובדי המגזר הציבורי".

למרות העלייה הצפויה בשכרם, חברי ועדת הכנסת מחו במהלך הדיון על השכר הנמוך לדבריהם של חברי הכנסת.

בדיון בוועדת הכנסת אמר ח"כ ינון אזולאי מש"ס: "מן הראוי שההמלצה הייתה להעלות לנו את השכר. אני עבד של הציבור ומקדיש לו את כל הזמן. גם כשאני לא בכנסת אני מסתובב בארץ ושומע את רחשי הציבור. מקבל פניות גם בארבע לפנות בוקר. נשיא בית המשפט העליון מקבל מעל 104 אלף שקל, יותר מראש הממשלה ויו"ר הכנסת. עיני אינה צרה בהם, אבל אני מציע שנצמיד את שכר הח"כים לשכר השופטים. כל מה שח"כ מקבל הוא מקבל בזכות ולא בחסד. אינני מקבל את המלצות הוועדה, אבל אני מקבל את בקשתך אדוני יו"ר הוועדה".

ח"כ בועז ביסמוט מהליכוד הוסיף: "מכל התפקידים שמילאתי, השכר כחבר כנסת הוא הנמוך ביותר".

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ אופיר כץ, המליץ לחברי הוועדה לקבל את ההמלצה: "אנחנו נבחרי הציבור חייבים להקשיב לרחשי הציבור. בתקופה של עליות מחירים, כשהעגלה בסופר הפכה להיות יקרה, האינפלציה קפצה, ולאנשים קשה מאוד, אני חושב שאנחנו צריכים להתחשב ולהקשיב כל הזמן לקושי של הציבור ולמה שקורה בשטח, ולכן אני ממליץ לחברי הוועדה להצביע בעד ההמלצה של הוועדה הציבורית".

בוועדה ביקרו את היעדרות חברי האופוזיציה מהדיון וטענו כי הם חוששים ורוצים להיתפס "מחוץ" לעניין כדי שלא יקבלו ביקורת על העלאת שכרם.

לאחר מכן אישרה גם וועדת הכספים בראשותו של גפני את ההעלאה. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני השיב לנציגי השופטים הדיינים והקאדים שביקשו דחייה בקבלת ההחלטה: "יש מצב בארץ שמחייב התגייסות של כולם, אנחנו באים ואומרים יש המלצה של הוועדה הציבורית שזה נוגע לח"כים, אנחנו באים אומרים יהיה קיצוץ, אנחנו מעבירים מסר לציבור, יש יוקר מחייה, זוג צעיר לא יכול לקנות דירה, יש הרבה מאוד סיבות, אבל יש מסר. אמרנו שיש לעשות את זה רוחבי, אצל חברי כנסת, שרים וסגני שרים, נשיא המדינה ושופטים. אני מסכים עם מה שאמרתם, אנחנו צריכים לקיים דיון, לדעת למה זה קורה, למה הגענו למצב הזה, אבל אני רוצה שהיום נצטרף לקיצוץ שיהיה גם אצל נושאי משרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר