ברגע האחרון

סופית: שר האוצר סמוטריץ' קבע - מחירי הדלק לא יעלו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ החליט לפרסם צו להפחתת הבלו על הדלק באופן שיבטל את עליית מחירי הדלק. הצו ייכנס לתוקפו בתוך כ-48 שעות ומחיר הדלק יוזל באופן מיידי (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, החליט לפרסם צו להפחתת מס הבלו על הדלק באופן שיבטל את עליית מחירי הדלק הצפויה ויקל מעט על יוקר המחייה המטריד. ההחלטה הגיעה אחרי בקשה מפורשת של ראש הממשלה בנושא.

הצו ייכנס לתוקפו בתוך כ-48 שעות ומחיר הדלק יוזל באופן מיידי למחירו לאחר ההוזלה הקודמת עליה החליט שר האוצר סמוטריץ׳ לפני כחודש.

אם סמוטריץ' לא היה מבצע את המהלך היום בחצות מחירו של ליטר בנזין היה אמור לטפס ליותר מ-7 שקלים, זינוק של 33 אגורות, למרות עדכון חריג של המחיר בעקבות הורדת מחיר הדלק בהחלטה של שר האוצר סמוטריץ' וראש הממשלה נתניהו.

כזכור, לפני כשבוע וחצי, על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן, על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקנייה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראת השעה שחלה מורידה כ-3 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה, והיא עתידה לפקוע ב-16 בפברואר 2023.

על מנת להימנע מעליית מחיר הדלק לצרכן עם פקיעתה של הוראת השעה, קובעת הוראת השעה שתיכנס לתוקפה ביום ראשון, ה-22 בינואר 2023, כי מס הקנייה ומס הבלו אשר יחולו על בנזין עד סוף שנת 2023 יופחתו, כך שיעמדו על 3,183.32 ש"ח לאלף ליטר.

הפחתה זו צפויה להפחית 10 אגורות נוספות ממחירו הנוכחי של ליטר בנזין לצרכן ולהעמידו על רמה הנמוכה בכ-13 אגורות לעומת המחיר ללא הוראת השעה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר