לשמוח על הרעש?

"ללמוד מאברהם אבינו": הרב שמואל אליהו מגיב לסערה

"כמו שהשמש לא זורחת במקרה והגשם לא יורד במקרה. - כך רעידות אדמה שלצערינו פוקדות את העולם, לא מתרחשות במקרה": רבה של צפת מגיב לביקורת על המאמר שכתב (אקטואלי)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
(צילום: לשכת הרב שמואל אליהו)

רבה של צפת, הגאון הרב שמואל אליהו מגיב לסערה שהתחוללה בעקבות מאמרו על רעידת האדמה הקטלנית שהתחוללה בטורקיה וסוריה.

הרב אליהו נשאל: "קראתי את מה שהרב כתב על כך שרעידת האדמה בסוריה ובטורקיה לא התרחשה במקרה. הרב השווה אותה לקריעת ים סוף, והאמת היא שמאוד כואב הלב לראות את אלפי ההרוגים שיש שם, וגם מאוד מחמם את הלב לראות את העזרה שישראל מושיטה לנפגעים. האם אנחנו נגד החמלה ונגד העזרה לנפגעים?".

הוא הגיב: "בוודאי שאנחנו בעד החמלה ובעד העזרה לנפגעים. ליבנו עם כל אחד שנפגע. המטרה של המאמר היא להבין שאירועים כאלה לא מתרחשים בעולם במקרה, כמו שהשמש לא זורחת במקרה והגשם לא יורד במקרה. כך רעידות אדמה שלצערינו פוקדות את העולם, לא מתרחשות במקרה".

"אנחנו מנסים ללמוד מהאופן שאברהם איש החסד התייחס להפיכת סדום ועמורה. הוא מתפלל ומנסה בחמלה גדולה להציל את סדום ועמורה מהדין שעומד להגיע אליה".

"אלוקים עונה לאברהם ואומר לו: אם אתה יכול לתקן את התנהגות הערים הללו באמצעות חמישים או עשרה צדיקים – אני מציל את סדום ועמורה. כשאברהם לא מצליח להציל את העיר, הוא לא אומר שהפיכת סדום היא מקרה. הוא גם לא אומר שאלוקים הוא אכזר. אברהם מבין שיש הנהגה אלוקית גבוהה ממנו פי כמה וכמה".

לדברי הרב, "אברהם מלמד אותנו שצריך להיות מלאי חמלה וחסד ועזרה. להתפלל להצלת העולם. וגם שהעולם לא מתנהל במקרה, ושאלוקים מנהל את עולמו ברחמים הרבה יותר גדולים משלנו. "כִּי לֹא מַחְשְׁבוֹתַי מַחְשְׁבוֹתֵיכֶם וְלֹא דַרְכֵיכֶם דְּרָכָי נְאֻם ה': כִּי גָבְהוּ שָׁמַיִם מֵאָרֶץ כֵּן גָּבְהוּ דְרָכַי מִדַּרְכֵיכֶם וּמַחְשְׁבֹתַי מִמַּחְשְׁבֹתֵיכֶם"".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר