אחרי למעלה מעשור

שר האוצר הודיע: אחתום על המלצת ועדת המחירים של מעונות היום

שר האוצר בצלאל סמוטריץ הודיע כי יחתום על המלצת ועדת המחירים של מעונות היום; משמעות ההחלטה, תוספת תקציב משמעותית למעונות היום שתקציבם לא עודכן מזה למעלה מעשור למרות יוקר המחיה (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
השר בצלאל סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מפעילי מעונות היום נאבקו בשנים האחרונות ביוקר המחיה המאמיר ובמדד העולה. הם אלו ששספגו את עליית מחירי המזון ושכר העובדות. רבים ממפעילי המעונות העצמאיים (ביניהם מאות מפעילים חרדים) שילמו גם שכירות עבור המעון, שכירות שמחיריה זינקו אף הן.

כזכור, כבר בשנת 2022 הכנסה ועדת סל התעריפים במטרה לתת מענה למצוקה בה שרוי ענף המעונות והמליצה על העלאת תעריף התקצוב לילד בכ-300 שקלים בחודש. ההמלצה הייתה אמורה לחול בתחילת שנת הלימודים הקודמת, אך שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, דחה שוב ושוב את החתימה המסדירה את הנושא וגרר את אגף המעונות כולו למצוקה כלכלית קשה שגבלה בקריסת הענף כולו ופגיעה בילדים ובמשק הישראלי.

היום, לאחר סחבת ארוכה ומתישה ומשא ומתן בין ארגון חלמי"ש (חברים למען מעונות היום בישראל) לאוצר, הודיע שר האוצר על כוונתו לאמץ את ההמלצות שיצילו את המעונות.

במהלך פגישה שקיים שר האוצר וסגניתו מיכל וולדיגר עם ראשי ארגוני המעונות הודיע סמוטריץ' על כוונתו לחתום על המלצת ועדת המחירים של מעונות היום. המהלך צפוי להקל על המצוקה של מעונות היום ולאפשר להם להגדיל את שכר הסייעות באופן משמעותי.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר כי "המשבר ידוע והמחויבות שלנו קיימת. אנחנו מבינים את הצורך ואני אחתום בשבוע הבא על הצו שיביא ליישום המלצת ועדת המחירים של מעונות היום. אני מקווה שיהיו לנו עוד בשורות לכם ולציבור ההורים, אנחנו עובדים על כך.

"אנחנו נמשיך ונעסוק בנושא המעונות. נחתור לפתרונות ותהיה הקשבה רבה. מעונות היום הם אבן דרך משמעותית בחייהם של ילדי ישראל ובחוסנה של כלכלת ישראל".

עורך הדין מאיר אברהם ממשרד עורכי הדין וינרוט שמייצג את ארגון חלמי"ש, הסביר את כרוניקת ההתעלמות שהובילה למצוקה הקשה ולקריסה דה פקטו של המעונות: "כל יום בו ממשיכים מעונות היום לפעול מבלי שקיבלו את התוספת המגיעה להם בדין, לפי קביעותיה של הוועדה, כל יום שחולף מבלי ששר האוצר ממלא את חובתו ליישום החלטות הוועדה – הוא עוד יום של פגיעה בלתי נסבלת במפעילי המעונות", כתב עורך הדין במכתב שמוען לשר האוצר. לאחר החלטת שר האוצר בירכו בארגון: "שר האוצר בהחלטתו הביע אמון במטפלות, בסייעות ובאנשים שעובדים סביב השעון כדי לשמור על היקר לכולנו - הילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר