המוקד - מול חופי לבנון

בפעם השניה השבוע: רעידת אדמה בעוצמה 4.5 הורגשה בישראל

בפעם השנייה השבוע, ובפעם השישית מתחילת החודש - רעידת אדמה הורגשה הבוקר בישראל בעוצמה 4.5 | מוקד הרעידה היה בסמוך לעיר צור שבלבנון | תושבים בחיפה, נהריה ועפולה דיווחו על הרעידה, אך גם במרכז הארץ היא הורגשה | כל הפרטים (חדשות, בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בפעם השנייה השבוע - ובפעם השישית מתחילת החודש: רעידת אדמה הורגשה הבוקר (רביעי) בישראל - בעיקר בצפון הארץ - בעוצמה 4.5. מוקד הרעידה היה מול בסמוך לעיר צור, שבלבנון.

מוקד הרעידה (צילום: מתוך emsc-csem)

הרעידה שהתרחשה בשעה 08:01 הורגשה בין היתר בערים חיפה, נהריה ועפולה - אך גם תושבים במרכז הארץ הרגישו את הרעידה.

אגף סיסמולוגיה במכון הגיאולוגי מעדכן כי "ביום רביעי 22.02.23 בשעה 08:01 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 4.5, במרחק של 81 ק"מ צפונית מערבית לנהריה".

מהמשטרה נמסר כי "הבוקר בשעה 08:01 התרחשה בישראל רעידת אדמה בעוצמה של 4.5 במרחק 81 ק"מ צפונית מערבית לנהריה. התקבלו מספר פניות למוקד 100 של משטרת ישראל. עד כה לא דווח על נפגעים או נזק".

כזכור, בשעות הערב של יום שני, התרחשה רעידת אדמה והיא הורגשה היטב בכל רחבי הארץ. על פי המכון הסיסמולוגי האירופי, הרעידה הייתה בעוצמה של 6.3 ובעומק של שני ק"מ והיא הורגשה היטב באזור האסון בטורקיה.

על פי כלי התקשורת המקומיים, ברעידה הנוכחית הייתה פגיעה במבנים וככל הנראה בניין קרס. בסוריה, שם גם הורגשה הרעידה, היו נזקים קלים בלבד.

מהמכון הגיאולוגי נמסר כי "רעידת אדמה הורגשה בארץ, קצת אחרי השעה 19:00 הערב. המוקד אינו בארץ, ככל הנראה צפונית לנו".

כזכור, לפני פחות משבועיים התרחשו שלוש רעידות אדמה באזורנו - תוך יממה.

מאגף סיסמולוגיה במכון הגיאולוגי נמסר: "ביום רביעי 08.02.23 בשעה 20:58 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.9, במרחק של 123 ק"מ צפונית מזרחית למג'דל שמס".

קודם לכן, בשעה 16:58 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.3, במרחק של 20 ק"מ דרומית מזרחית לאריאל.

מפיקוד העורף נמסר בתגובה לרעידה שהורגשה, כי "לא הופעלה התרעה לרעידת אדמה, מכיוון שלא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל".

יממה קודם לכן, רעידת אדמה התרחשה בשעה 23:15 והורגשה בין היתר בירושלים, בפתח תקווה, בשומרון ובבנימין. עוצמת הרעש היה 3.5 בסולם ריכטר, ומוקד הרעש היה צפונית לעיר שכם.

רעידות אלו באו לאחר רעידת האדמה הגדולה בטורקיה, שגבתה את חייהם של למעלה מ-40 אלף בני אדם, והורגשה היטב, באמצע הלילה, בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר