חסמו את התנועה

המחאות נגד הרפורמה: 19 נעצרו, בהם שתי מפגינות שנשכו שוטרים

מאות מוחים יצאו מההפגנה ברחוב קפלן בתל אביב והצליחו לפרוץ את המחסום המשטרתי ולחסום את נתיבי איילון. במשטרה מדווחים על לפחות 19 עצורים (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' באדר תשפ"ג | 25.02.23
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט: אחרי שמוקדם יותר הערב (מוצ"ש) התכנסו עשרות אלפי בני אדם בתל אביב ובמקומות נוספים, מאות מפגינים הצליחו לפרוץ את המחסום המשטרתי בתל אביב.

המוחים שעברו את המחסום המשטרתי ניסו והצליחו לחסום את איילון דרום ובהמשך גם את איילון צפון מה שגורם לעמוסי תנועה כבדים.

מאוחר יותר עדכנו במשטרה כי הצליחו לפתוח מחדש את איילון צפון.

במשטרה מסרו כי עד כה נעצרו לפחות תשעה עשר בני אדם שירדו אל הכביש, זאת בצל ניסיון של הרשויות לפנות את הכביש לתנועת כלי רכב.

השר איתמר בן גביר גינה וכתב: "השתוללות המפגינים הבלתי חוקית בתל אביב, הכוללת הבערת צמיגים על כבישי איילון וריסוס כתובת המאשימה את ראש ממשלת ישראל בבגידה, מלמדת כי מדובר במחאת אנרכיסטים שלא מבקשים את חופש הביטוי אלא את חופש השיסוי.

אני קורא ליאיר לפיד ובני גנץ לגנות באופן מידי את ההתפרעות האנרכיסטית והמסיתה הזו. הנחיתי את המשטרה לפעול באפס סובלנות מול האלימות, ההסתה והאנרכיה. אסור לאפשר לאנרכיסטים להבעיר את תל אביב".

מוקדם יותר נחשף כי במהלך ישיבת הממשלה על תקציב המדינה ביום שישי האחרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למחאות נגד ממשלתו בשל הרפורמה שמקדם שר המשפטים יריב לוין.

ראש הממשלה לשעבר ברק נואם בהפגנה - לפניו נאם גם מפכ"ל המשטרה לשעבר אלשיך (צילום: אבשלום שושני פלאש 90)

במהלך הישיבה אמר נתניהו כי "אני רוצה לתת לכם אגרוף להלום בהם". עוד אמר נתניהו על פי חשיפת 'חדשות 12' כי המפגינים הם "אותם האנשים שהפגינו נגד הסכם הגז ונגד החיסונים בקורונה.

הם אותם אנשים שמוחים היום. כמו שהם אמרו אז שהסכם הגז יעשה נזק - ככה הם אומרים גם היום שתעשה הרפורמה. צריך להלום בשקר".

בתגובה מארגני המחאות אמרו כי "נתניהו התחרפן לגמרי".

ראש הממשלה נתניהו כתב הערב: "אני קורא לקולות האחראים באופוזיציה לא לשתף פעולה עם ההפקרות הזאת ולהיכנס מיד להידברות רצינית לטובת כל אזרחי ישראל ומדינת ישראל."

בתגובה, אמר יו"ר האופוזיציה לפיד: "נתניהו, הגיע הזמן לשים סוף לשקרים שלך. כמו שהסבירו כל הכלכלנים בארץ ובעולם אתה זה שהורס את הכלכלה, אתה זה שקורע את העם, אתה זה שמסית לאלימות. אנחנו לא ניתן לך לרסק את הדמוקרטיה הישראלית".

בהמשך השבוע צפויה ועדת חוקה חוק ומשפט בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן את פסקת ההתגברות לקראת העברתה בקריאה ראשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר