הרפורמה המשפטית

ראש המוסד לשעבר: "קבורת חמור של מגילת העצמאות"

לדברי תמיר פרדו, התנהלות חלק משרי הממשלה הנוכחית "מקרבת אותנו לקץ החלום הציוני" • איזנקוט תהה מדוע נתניהו מתעסק במערכת המשפט ולא באיום האיראני (חדשות)

(צילום: דוברות התנועה לאיכות השלטון)

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו אמר הבוקר (שישי) כי חקיקת המהפכה המשפטית תהיה "קבורת חמור של מגילת העצמאות". לדבריו, התנהלות חלק משרי הממשלה הנוכחית, ובראשם שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', "מקרבת אותנו לקץ החלום הציוני".

בכנס "המערכת הביטחונית בעידן של שינויים" של התנועה לאיכות השלטון ופורום דבורה אמר: "הפגיעה במדינת ישראל החלה כבר ביום העברת חוק יסוד: הלאום, כאשר הוחלט שלא לכלול בו את ערך השוויון".

לדבריו, "אסור בתכלית האיסור להתפשר על מעמדה של מערכת המשפט, כי כל פשרה היא פגיעה במדינת ישראל. עצם העובדה שכל חייל וחיילת בצה"ל- בהווה או בעבר, יכולים להיעצר בכל מקום בעולם, היא סכנה לעצמאותנו".

"צה"ל אינו צבא מקצועי, וללא הלכידות החברתית שלנו הוא לא יחזיק מעמד. אם לא נתעשת מיד חזונם של אויבינו שאנחנו נתפורר מבית, יתגשם".

הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ גדי איזנקוט אמר בכנס: "אני מכיר את המקום המרכזי שנתניהו נתן בעבר לגרעין האיראני, אני שואל את עצמי אם הוא מבין את מה שאני מבין. אנחנו נמצאים בתקופה הנפיצה ביותר והמסוכנת ביותר ב- 20 השנים האחרונות ואולי יותר".

"תוכנית הגרעין האיראנית נמצאת במקום המתקדם ביותר, והרע ביותר מבחינתנו. קרובה ל-90% אחוז העשרה. הברית האסטרטגית שהתהוותה בשנה האחרונה בין אירן לרוסיה מבשרת רע".

"כמו כן, נתניהו מכיר את המורכבות ביהודה ושומרון בעשרות השנים האחרונות. ההחלטה שלו על פיצול משרד הביטחון זו איוולת. הראשונים להיפגע יהיו המתיישבים וביטחון מדינת ישראל".

לדבריו, "השאלה היא מה סדר העדיפויות ומה דחוף לקדם".

"כשאני מסתכל חודשיים אחורה על הספק הממשלה, הצליחה לערער בצורה משמעותית את המצב הביטחוני, את המצב הכלכלי, את המציאות החברתית והמעמד הבין לאומי. חברה חפצת חיים צריכה לשאול את עצמה מה סדר העדיפות שלה כדי שנוכל להמשיך ולהבטיח את ביטחון המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר