מגלגלים אחריות

ההנחיה של משרד החינוך שמכעיסה את מנהלי המוסדות בירושלים

משרד החינוך הורה כי כל יציאה מחוץ לשטח בית הספר בעיר ירושלים מחייבת מאבטח חמוש • המנהלים זועמים: "מי ישלם לנו את כל העלויות הכבדות? כולאים את הילדים" | כך המשטרה ומשרד החינוך מגלגלים אחריות (חדשות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
ילדים בתלמוד תורה. למולמים אין כל קשר לנאמר בכתבה (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

משרד החינוך הוציא "הוראת שעה", ובה הנחייה לפיה, כל יציאה מחוץ למתחם בית הספר, באם מדובר בכמות של למעלה מחמישים תלמידים, מחייבת מאבטח חמוש.

ההנחיה החדשה באה בעקבות הערכת מצב של המשטרה יחד עם כלל הגורמים על מנת לשמור על האבטחה ברחובות העיר ירושלים בחודש הקרוב. לכן, כחלק מהעלאת כוננות, נראה כי ילדי ירושלים עתידים להישאר בכיתות בתקופה הקרובה.

תוקפה של "הוראת שעה" זו הינה עד יום העצמאות, מה שמעלה תהייה רבתי אצל הקב"טים ומנהלי המוסדות, האם בגלל חודש הרמאדן, המשטרה, שאינה ערוכה מספיק עם שוטרים, מנסה להקשות עליהם עד כמה שניתן, על מנת לצמצם בעיות אפשריות שעתידות לצוץ.

הוראת שעה של משרד החינוך

"צריך להבין מה קורה כאן", מספר קב"ט במוסד חרדי מוכר בעיר ירושלים בשיחה עם 'כיכר השבת', "ילדי ירושלים, מגנים ועד ישיבות גדולות, כולם לא יכולים לצאת מבית הספר. זוהי הנחייה שלא הייתה מעולם. גם לא באינתיפאדת הסכינים וגם לא בתקופת הפיגועים הקשים. חייבים לקחת ליווי אקדח".

הקב"ט של בית הספר ממשיך לתאר את האבסורד: "גננת שרוצה לצאת עם כל הגן לגינה הסמוכה – צריכה מאבטח חמוש באקדח. רב'ה שרוצה לצאת עם התלמידים למסיבת חומש באולם הסמוך לחיידר – לא יכול, שלא לדבר על ללכת לגן חיות".

כלואים. מנהלי המוסדות משמיעים זעקה

"יש כאן הפסד כלכלי גדול לנותני השירותים. אנחנו מבטלים איתם חוזים כי אין לנו כסף לשלם למאבטחים, ואין מי שיחזיר להם את הכסף הזה", שח הקב"ט.

מה עם לקחת את אחד ההורים שילווה עם נשק?

"זה לא יכול להיות אחד ההורים אלא רק מישהו שעבר הכשרה מיוחדת למוסדות חינוך לילדים", עונה הקב"ט וממשיך: "זה לא מאתיים שקל ליום וסיימנו סיפור. עלות מאבטח כזה יכול לעלות תשע מאות שקל ואפילו יותר. אין לנו את הכסף לדברים האלה.

"אומנם לא כתוב בהוראת שעה את המילה רמדאן, אבל כולם מבינים מה הכוונה ומדוע ההנחיה הזאת נופלת עלינו דווקא עכשיו. נוצר מצב שמפילים עלינו את העלויות של הדבר הזה ולנו לא תהיה ברירה אלא להישאר עם התלמידים במוסד".

"מאז פרסום ההנחיה של משרד החינוך כמה מוסדות פנו אלי לבטל", מספרת חנה, בעלת עסק שיש בו אטרקציות לילדים בעיר ירושלים, "הם לא יכולים לשלם למאבטחים אולי, אבל אני סופגת את כל העלויות על עצמי. זה לא שהממשלה מפצה אותי כמו בקורונה, אין מי שיפצה אותי בגלל הנחיה כזו או אחרת".

ממשרד החינוך נמסר לנו כי כל תגובה בנושא הזה קשורה למשטרה, אלא שבמשטרה הפנו אותנו בחזרה למשרד החינוך. וכך האחריות מתגלגלת מאחד לשני.

מעיריית ירושלים לא התקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר