בעקבות 'כיכר'

הקלות אבטחה למוסדות בירושלים בתקופת הרמדאן

הנחייה מחמירה של משרד החינוך סביב אבטחה לבתי ספר בחודש הקרוב – יצרה מהומה, כעת משרד החינוך יוצא בהנחיה חדשה מקילה יותר • אלו המקרים בהם צריך מאבטח חמוש (חדשות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
כיתה. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

משרד החינוך פרסם שורת הקלות סביב נושא האבטחה הנדרשת ממוסדות לימוד בירושלים בתקופה הקרובה. בין ההקלות, מורי של"ח (שדה, לאום, חברה) חמושים יוכלו לאבטח את הטיול ובאם הטיול בתוך מקום סגור בו כבר קיימת אבטחה של המקום, כגון מוזאונים, והנסיעה אליו מתבצעת ישירות מהמוסד למקום הסגור – אין צורך במאבטח חמוש לטיול.

כזכור, משרד החינוך הוציא הוראת שעה לפיה בכל יציאה מהמוסד בעיר ירושלים בקבוצה של למעלה מחמישים ילדים יש לצאת עם אבטחה, כך לאחר הערכת מצב עם המשטרה בעקבות חודש הרמדאן הקרוב. ההחלטה קוממה את מנהלי המוסדות שתהו מי ישלם את העלויות הגבוהות בעקבות ההוראה הזו.

מנהלי המוסדות השמיעו קול זעקה

בעקבות פניית קב"טים של מוסדות ומנהלים ולאור הפרסום ב'כיכר השבת', הוציאו במשרד החינוך מסמך נוסף עם שורות הקלות, ביניהן, כאמור, מורים מוסמכים יוכלו להיות מאבטחים ויציאה למקום אשר ממילא יש בו אבטחה – לא דורשת אבטחה נוספת.

יצוין כי בעת ביקור באתר במזרח העיר – גם אם הוא סגור ובאבטחה – נדרשת אבטחה נוספת.

נסיעה לבריכה העירונית או מבית ספר לבית ספר – אינה מחייבת אבטחה, כך לפי המסמך.

במסמך מופיעה החמרה אחת: במקום אבטחה מחמישים תלמידים ומעלה – נדרשת אבטחה מעשרה תלמידים ומעלה.

"דווקא בתקופה הזאת, שכולם יודעים שהיא עמוסה בטיולים של מוסדות, יש החמרה בהחניות", מציין קב"ט ממוסד חרדי בעיר ירושלים, "אנו חוששים לשלומם של תלמידינו ונפעל בדיוק לפי ההחניות, כמובן, אלא שהם מחמירות מאוד בשל העובדה כי כבר מעשרה תלמידים יש לצאת עם מאבטח. זה יגביל אותנו מאוד והראשונים להפסיד מכך הם התלמידים היקרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר