השיח עם תומכי הרפורמה

החוקרת עוררה סערה עם טיפים שהעניקה למתנגדי הרפורמה; "איך לדבר עם בבונים"

בהודעה שפרסמה בקבוצות שלה הסבירה נהון בשמה של חוקרת 'פוסט אמת' באוניברסיטה העברית איך לדבר עם תומכי הרפורמה • בשיחה לכיכר השבת היא מסבירה: "בחיים לא הייתי כותבת דבר כזה" (חדשות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
קרין נהון "בחיים לא הייתי כותבת ככה" (צילום: מתוך דף הפייסבוק של קרין)

קרין נהון היא חוקרת ישראלית ומרצה בתחום הפוליטיקה של המידע ובנושאי חברה וטכנולוגיה. יש לה קבוצות וואטסאפ בשם "עדכון מאבק – קרין נהון", שם פרסמה מבחר עצות 'איך לדבר עם תומכי ההפיכה המשטרית', כפי שהיא קוראה לרפורמה המשפטית.

וכך היא כותבת בפוסט העצות, בין היתר: "ביקשתי מחוקרת פוסט אמת באוניברסיטה הערבית לכתוב כאן איך לשוחח בצורה אפקטיבית עם תומכי ההפיכה המשטרית. אז קבלו כמה טיפים פרקטיים".

בין יתר הטיפים נמצא כתוב: "גשו לשיח בפתיחות ושאלו שאלות מתוך סקרנות. אל תיפלו לשיח אנחנו או הם. מקדו את התומך בבקשה שלכם להסבר מצידו".

בהמשך היא כותבת: "התמיכה שלו ברפורמה לא מבוססת על אמת עובדתית אלא על מה שמרגיש לו נכון ומרגיש לו כמו האמת. לכן ביררו איתו מה הוא מרגיש".

היא עוברת לשורה שעוררה סערה רבתי: "לתומך יש מנהיג פופוליסטי שאסור להמרות את פיו או לומר משהו רע בגינו. השתדלו לא ליפול לשיח של ביבי-בן גביר-סמוטריץ'. השאירו את הדיון על הערכים והעקרונות עצמכם".

הטיפים ששיתפה נהון בקבוצה שלה: "העתקתי את הדברים"

הלל גרשוני הגיב על הפוסט: "כדאי להכיר. פרופסור קרין נהון נותנת לשמאל טיפים איך לדבר איתנו הבבונים.

העיתונאי ירון אברהם הגיב: "בואו נדבר לאנשים כאילו הם מפגרים בלי חשיבה רציונלית והכל אצלם קורה רק בבטן וכך נשיג את אמונם, קווים לדמותו. זה לא ייאמן שאלו "טיפים" שאשכרה נכתבו על ידי חוקרת פוסט אמת באוניברסיטה העברית ושותפו על ידי פרופ' קרין נהון".

מגיב בטוויטר כתב בציניות: "טיפ 7: לטפו בעדינות תוך הימנעות מתנועות מהירות, אם התומך משמיע נהמה, תתרחקו בזהירות".

מגיב אחר צייץ: "לא לשכוח לבוא עם בננות ובוטנים, הרי ידוע שהבבונים אוהבים שזורקים להם אוכל".

בשיחה ל'כיכר השבת' מסבירה כותבת הפוסט, קרין נהון את דבריה: "הרעיון היה ליצור שיח מכבד ומתאים. זה היה לא לעניין. פוסט שאני בחיים לא הייתי כותבת. החוקרת הצעירה שלחה לי את דבריה ואני הדבקתי את זה לפוסט. עוד מעט אוציא פוסט הבהרה על הדברים, תוכלו לקחת משם את תגובתי המלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר