בגלל התיישנות

החקירה נגד ראש המוסד לשעבר נסגרה: לא יועמד לדין

היועצת המשפטית לממשלה הורתה על סגירת החקירה הפלילית כנגד ראש המוסד לשעבר יוסי כהן בעניין המתנה שקיבל לחתונת ביתו מהמיליארדר ג'יימס פאקר: "על הסעיף היחיד שנותר רלוונטי חל חוק ההתיישנות" (חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
יוסי כהן (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, לא יועמד לדין. כך החליטה היום (רביעי) היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. כנגד ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, נפתחה חקירה פלילית על ידי היועמ"ש הקודם אביחי מנדלבליט.

כהן נחשד בעבירה של הפרת אמונים כאשר קיבל מהמיליארדר ג'יימס פאקר, מתנה של 20,000 דולר לחתונת ביתו. כאשר הדברים פורסמו, מיהר המוסד בצעד חריג לפרסם הודעה לפיה יועמ"ש המוסד נתן לכהן אישור לקבל מתנות בשווי זה לחתונת ביתו.

אולם מנדלבליט הורה על חקירה פלילית כנגד ראש המוסד לשעבר הנחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. היום, כאמור, נסגרה החקירה על ידי יורשתו של מנדלבליט.

בהודעתה של בהרב-מיארה נכתבו הנימוקים להחלטתה של היועמ"שית על סגירת החקירה הפלילית. בין היתר כתבה היועמ"שית כי היא מקבלת את גרסת המוסד לפיה יועמ"ש המוסד התיר לכהן לקבל את המתנה. בהרה-מיארה הוסיפה כי גם באשר לחשד על עבירת הפרת אמונים, הרי שישנו סעיף התיישנות שחל על העבירה עוד טרם נפתחה החקירה.

"ההחלטה התקבלה בהתבסס על ממצאי הבדיקה המקדימה, שנפתחה בהוראת היועץ המשפטי לממשלה הקודם, והועמקה בהוראת היועצת המשפטית לממשלה" כתבה היועמ"שית בהודעתה.

בהרב-מיארה הוסיפה לנמק: "מהבדיקה עלה, בין היתר, כי היועץ המשפטי של המוסד דאז נתן אישור לקבלת הכספים. כן עלה שהעבירה שעשויה הייתה להיות רלוונטית בנסיבות העניין ולהצדיק את המשך הבירור במישור הפלילי היא הפרת אמונים של עובד ציבור. אולם, זו התיישנה בקיץ 2021, בסמוך למועד שבו הגיע המידע הרלוונטי לרשויות אכיפת החוק, וטרם החלה הבדיקה המקדימה בעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר