פעילות ענפה

המוקד העירוני 106 בחזית הלחימה בשירות לתושב • צפו

מתחילת הלחימה, התקבלו במוקד כ-7500 שיחות. בין הסוגיות הבולטות אשר מטופלות בימים אלו במוקד העירוני, כתב כיכר השבת הלך לבקר במוקד 106 של עיריית ירושלים • צפו (בארץ).

משה מנס- כתב כיכר השבת במוקד 106 של עיריית ירושלים (צילום: באדיבות המצלם)

עם פתיחת המערכה, מהווה המוקד העירוני (106) כתובת עבור תושבי העיר לכל סוגייה ועניין – ממתן סיוע נפשי ועד לסיוע בניקיון ופינוי מקלטים. כך עברו חמשת ימי הלחימה האחרונה על המוקד העירוני:

סיוע למשפחות נעדרים, פצועים והרוגים

המוקד מהווה כתובת עבור המשפחות מירושלים שיקירם נפגעו בדרום. עד כה, התקבלו 21 פניות בעניין. הפניות מועברות ישירות אל הצוות הייעודי אשר הוקם בהנחיית ראש העיר, משה ליאון. בצוות עובדות רווחה שמלוות את משפחות ההרוגים, הנעדרים והפצועים ומציעות להן סיוע ותמיכה נפשית, חיבור למערכות בקהילה ולגורמים הרלבנטיים, סיוע במיצוי זכויות, ליווי וכל סיוע נוסף הנדרש לצרכים הייחודים של כל משפחה. העירייה אגף האכיפה והשיטור מספקת גם ערכות אוהלים, כיסאות ושולחנות למשפחות האבלים. ניתן לפנות בנושאים הללו למוקד העירוני בכל שעות היממה (106) או למוקד הייעודי למשפחות בטלפון 025401071 בין השעות 8:00-17:00.

פתיחת מקלטים עירוניים, סיוע פרטני ופינוי מקלטים

עם פתיחת הלחימה נפתחו כלל המקלטים העירוניים, כולל בעשרות בתי ספר. עד כה, טופלו במוקד 237 פניות בעניין תחזוקת המקלטים הציבוריים והן מטופלות על ידי הצוותים העירוניים. במקביל, מעניקה העירייה, באמצעות המוקד העירוני, סיוע לבעלי מקלטים פרטיים בפריצת מנעולי מקלטים מקולקלים, פינוי גרוטאות וכן סיוע פרטני לתושבים מהאוכלוסייה הוותיקה. עד כה, סייעה העירייה בהשמשת ופינוי חפצים בכ-1000 מקלטים פרטיים בכל רחבי העיר, הן כמענה לפניות והן באופן יזום. עוד התקבלו כ-50 פניות בבקשות סיוע פרטני טכני קל בממ"דים (סגירת חלונות וכו') לאוכלוסיות ותיקות.

הנחיות פקע"ר וצופרים

למוקד הגיעו 438 פניות בנושא התגוננות אזרחית בשעת חירום והנחיות פיקוד העורף, וכן פניות בנושא עוצמת הצופרים.

מעורבות בקהילה – התנדבות ואירוח תושבים מהדרום

בשל המצב הבטחוני, פתחה עיריית ירושלים מוקד התנדבות, אשר מרכז פניות התנדבות לסיוע לאוכלוסייה נזקקת – משפחות, בודדים וקשישים. תושב המעוניין להתנדב, מוזמן לפנות למוקד העירוני 106 אשר ירכזו את המידע ויעבירו אותו לגורמים הזקוקים למתנדבים. המוקד גם מטפל בבקשות לאירוח ולהעברת תרומות. עד כה, התקבלו 197 פניות בעניין. לצד פעילות זו, הקימה העירייה צוות ייעודי אשר מטפל בקליטת משפחות מעוטף עזה באמצעות המדינה.

מתן סיוע נפשי לתושבים

מתחילת הלחימה, פתחה העירייה שלוחה ייעודית במוקד לטובת מתן סיוע נפשי לתושבי העיר בהתמודדות עם מצב החירום, על ידי צוות עובדי הרווחה והשירות הפסיכולוגי. כמו כן, התקבלו במוקד בקשות לסיוע רווחה עבור משפחות מפונים. סה"כ התקבלות 89 פניות בנושא.

מתן מידע כללי לתושבים בנושאים שונים

עד כה, התקבלו במוקד כ-208 פניות בנושאים כלליים, כגון תחבורה ציבורית, חינוך ועוד.
המוקד העירוני (106), עומד לרשות תושבי העיר 24/7 וערוך לסיוע לתושבים בכל דבר ועניין ומגוון שפות.
כל אגפי העירייה ועובדיה עושים לילות כימים להעניק שרות מעולה לתושבי העיר, כל הזמן ובמיוחד בעת זו
העירייה קוראת לציבור לשמור על הנחיות פיקוד העורף העדכניות, ובמיוחד בעת ירי טילים. הנחיות אלו מצילות חיים.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים עומדת לרשות תושבי העיר בכל שעות היממה ומעניקה סיוע מקיף בתחומים שונים בעתות שגרה וחירום. אנא פנו אלינו בכל סוגיה. העיר ירושלים חזקה ומאוחדת, עם רוח ירושלמית של ערבות הדדית ונשמה יתרה. יחד נעבור גם את האתגר הנוכחי בהצלחה"!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר